Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Marknad, bytesdag? You name it!  (läst 1559 gånger)

Daniel1983

• Västergötland
Marknad, bytesdag? You name it!
« skrivet: 02 okt-11 kl 21:46 »
Jag tycker det låter spännande och skitkul med dessa hönsbytardagar och Frankszoomarknad osv. Hur funkar det om man drar igång nåt sånt?? Behövs tillstånd tex?  Lurar på att hitta på något nästa år:)) Är det bäst att ta anmälningar på dom som kommer för att sälja eller är "dropp in" att föredra??
Tippsa gärna!!!
Daniel

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Marknad, bytesdag? You name it!
« Svar #1 skrivet: 02 okt-11 kl 22:08 »
Inget tillstånd krävs  ;D Det är bara fixa en lokal (hyra eller vara på sin gård) och sen börja sprida marknaden.
Jag bor på gränsen mellan småland och västergötland och planerade att ha en marknad både förra året och i år. Dock så verkar det vara helt dött här i krokarna. Knappt någon som anmälde sig när väl lokalen var hyrd m.m :/

Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel1983

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 okt-11 kl 22:22 »
Va tråkigt att det inte blir av när man har lagt ner energi på nåt sånt. Men antar att det tar ett tag innan folk fattar vad det är kanske...
Jag hade tänkt mig att det ska finnas lite "gott o blandat" om det blir av, så det även lockar folk med andra intressen. Tex växter? Men jag är bara i fundera stadiet än så vi får se hur det blir;)

ylvak

• Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
« Svar #3 skrivet: 02 okt-11 kl 23:41 »
Det var ju en bytes-dag i Väne-Åsaka härom helgen. Stod i kalendern. Problemet är väl att sprida ordentligt. Själv lade jag ut 4 trådar på forumet om en Åter-träff+massor av egen pushing på div. redan för mig kända människor. Vi vart 14 stycken ochjag var jättenöjd med det-deltagarna oxå!

De fyra trådarna var: I en gammal tråd från träffat i Sjuhärad. I kalendern. I landskapstavlan västergötland samt en egen tråd under kontakter. Med ett par dagars intervall "puttade" jag trådarna så det kom överst i resp lista samt syntes i vänsterspalten lite dåochdå.

Jag har själv inte höns men kommer gärna till bytesdag om det passar i kalendern mest bara för att träffa folk å vara social. Att fixa en bytesdag är väl bara att köra igång! Lycka till!/Y
48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 03 okt-11 kl 16:04 »
Jag hade en hos mig i september, jag bad om anmälan för jag bjöd på fika. Vi blev ett gäng och lite djur,bröd mm bytte ägare.
Fixar nog en till våren igen, så kan man byta ägg från olika raser, plantor och fröer mm.
/ Louise
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #5 skrivet: 04 okt-11 kl 16:54 »
Låter intressant det här. Jag tror att man ska lägga ut annonser på olika ställen & vara beredd på att kanske lägga en liten slant för att senare kunna tjäna in det på dom som vill sälja & byta på dom dagar man ska ha detta.

Jag tror att man ska kunna annonsera i tidningar, sätta in annonser här, blocket, lokala fjäderfäförbundet & egna bloggar & typ facebook med. Ja finns många sätt att annonsera ut det man vill göra & se till att det lägs ut i tid, så det inte kommer ut bara någon vecka innan utan kanske upp till en månad innan eller mer.

MVH...Jonas
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

ylvak

• Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
« Svar #6 skrivet: 04 okt-11 kl 21:12 »
Fixar nog en till våren igen, så kan man byta ägg från olika raser, plantor och fröer mm.
/ Louise

Låter kul, kanske vi ses då!
48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

Dela detta:

* Inloggade just nu

748 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser