Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hittade denna USA farm med Svenska raser...  (läst 1536 gånger)

FM

• Skåne
Hittade denna USA farm med Svenska raser...
« skrivet: 05 okt-11 kl 22:09 »
Googlade Hedemora höns på eng och kom upp med denna farm som har 4 svenska raser...  Lite skoj så dela med mig av det. Bra betalt får dom oxå :P Svenska raser = exotiska ;) hihi

http://greenfirefarms.com/
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Hittade denna USA farm med Svenska raser...
« Svar #1 skrivet: 05 okt-11 kl 22:41 »
99 dollar för en daggammal kyckling  :o
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 05 okt-11 kl 22:45 »
Jepp ;) Tänk om man fick så bra betalt ;) Man kanske ska ta sina höns o flytta hehe  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 05 okt-11 kl 23:31 »
OJ vad dem har utökat på hönsfronten sen jag var där inne sist, flera nya raser har dem skaffat :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 06 okt-11 kl 08:16 »
Allting kan säljas med mördande reklam...
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

FM

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 06 okt-11 kl 11:06 »
Allting kan säljas med mördande reklam...

Visst kan det det  :) Sen är vell svenska höns i USA lika exotiska som Serama här.

Dela detta:

* Inloggade just nu

351 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser