Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nationalen?!  (läst 2066 gånger)

susanne78

• Det finns en anledning till allt!!
    • Medelpad
    • carolinehulinder.blogg.se
Nationalen?!
« skrivet: 16 okt-11 kl 18:57 »
Jag är nyfiken på om någon där ute ska på Nationalen den 20 Nov i år??
Som ev har Paduan-Vithätte-Grizzly-Favroll-ägg att bringa då? Jag funderar även på om någon vet av något närliggande boende så som Bed and Breakfast?? skulle vara mysigt att bo på gård då. =) Det är jag och min man. Vi åker från Sundsvall den 18:onde och tänkte göra Ullared på Lördag =) Sedan får vi se hur många fjäderfän jag lyckas göra plats åt i bilen ;)) Hehehe.... Mer än vad min man tror i alla fall!!! Jag längtar!!! Berätta gärna lite, om någon har vart på Nationalen. Bör jag ta med eller tänka på något särskilt innan jag åker till Nationalen =) ?
Jag bor 20 m från älven Ljungan. Tillsammans med min man och våra 3 underbara döttrar.
Vi delar alla ett starkt djurintresse! På gården finns hästar, hundar, katter, kaniner och höns! :) Butikschef (På butiken Zizzi) som älskar jakt, fiske och naturen i sin storhet!!

sonja på slätten

• Halland
SV: Nationalen?!
« Svar #1 skrivet: 16 okt-11 kl 19:20 »
Fast alltså...  det är rätt långt från Ullared till Backamo...
Jag ska dit på söndagen OM det blir som planerat bussresa från  Skåne med upp-plock längs vägen. Och jag ställer ut om det blir dito transport för djuren på torsdagen.
Backamo har jag inte varit i men många andra Nationaler, de flesta faktiskt. Det är mycket, mycket att titta på. Man orkar inte fördjupa sig i allt. Se de raser du är intresserad av först. Försök att få fatt i utställare av dina raser, de kommer på söndagen för att hämta hem sina djur. Fråga och fråga, de flesta berättar gärna.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

susanne78

• Det finns en anledning till allt!!
    • Medelpad
    • carolinehulinder.blogg.se
« Svar #2 skrivet: 16 okt-11 kl 19:32 »
Fast alltså...  det är rätt långt från Ullared till Backamo...
Jag ska dit på söndagen OM det blir som planerat bussresa från  Skåne med upp-plock längs vägen. Och jag ställer ut om det blir dito transport för djuren på torsdagen.
Backamo har jag inte varit i men många andra Nationaler, de flesta faktiskt. Det är mycket, mycket att titta på. Man orkar inte fördjupa sig i allt. Se de raser du är intresserad av först. Försök att få fatt i utställare av dina raser, de kommer på söndagen för att hämta hem sina djur. Fråga och fråga, de flesta berättar gärna.

TUSEN TACK för svar!!!
Jasså?...långt mellan Ullared och Backamo..... Mer än 20 mil, tro??
Ok, då ska jag bara försöka få tag på utställare med dom raser jag finner är intressant. -Vad har du?
Kommer det utställare från andra länder? Och hur stor är utställningen egentligen? Kommer jag för sent, tror du, för att köpa djur på Söndagen? Du menar alltså att jag ska boka djur/ägg redan före utställningen?
Oj vad många frågor jag ställer nu. Hahahaha!! Men här där jag bor är det inte så många olika raser som i Södra sverige =))
Jag ser verkligen fram emot detta besök. Jag vet att det går även bussar härifrån och dit. Enkomt för utställningen. =)

Jag bor 20 m från älven Ljungan. Tillsammans med min man och våra 3 underbara döttrar.
Vi delar alla ett starkt djurintresse! På gården finns hästar, hundar, katter, kaniner och höns! :) Butikschef (På butiken Zizzi) som älskar jakt, fiske och naturen i sin storhet!!

sonja på slätten

• Halland
« Svar #3 skrivet: 16 okt-11 kl 21:40 »
Skrev nyss ett långt svar, det gick inte  få iväg och sedan försvann det. Nu kommer ett kortare.
Inga utländska, på grund av införselreglerna.
Svårt att veta vad som kommer på försäljningen, och vad som går åt. Fördelen att köpa där är att djuren granskats av domare. Lätt att bli lurad på höns, även säljaren kan ha blivit lurad och säljer i god tro.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Bettan Jernberg

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 16 okt-11 kl 22:31 »
Det finns vandrarhem på området 100 m. från utställningen. Backamo lägerplats. Själv kommer jag med Dvärg Faveroller i olka färger o några Toulouse gäss. Dom stora Faverollerna får nog stanna hemma, men om du ärintresserad så har jag ev. några ungdjur till salu.
Mormors visdomsord: -Lyssna på andra, men gör som du själv vill...

_olfi_

• Medelpad
« Svar #5 skrivet: 16 okt-11 kl 22:36 »
Oj vad avundsjuk jag är som inte kommer kunna åka till nationalen på flera år!!! :'( Priset man får betala när man börjat på en lång utbildning... Jag var på Backamo förra året, bodde då på vandrarhemmet som ligger där på samma plats som utställningen, då jobbade jag i och för sig på utställningen. Annars borde det kunna finnas boende i Ljungskile, som ligger nästgårds. Välj noga vilka djur du köper, många gör misstaget att köpa på sig alldeles för många...

Hann i alla fall vara med på vår egen lokalutställning i Sundsvall i år, ha det så kul ni som ska på nationalen!
Har Antwerpen Skägghöns och stor Cochin i flera färger, stor Sussex Vit/svart columbia, Amerikansk gul gås och Zebrafinkar.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #6 skrivet: 17 okt-11 kl 06:23 »
Jag kommer sälja Tvärrandiga Dvärg orpington och kanske något annat :)
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #7 skrivet: 17 okt-11 kl 06:37 »
Buss? vilket håll kör bussen då?
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #8 skrivet: 17 okt-11 kl 07:00 »
Buss? vilket håll kör bussen då?

Det går troligen ett släpp med djur från laholm till nationalen på torsdag.

Sen på söndag går det troligen en buss från laholm till Nationalen ;)
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

239 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser