Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trött på att räfsa löv?  (läst 10786 gånger)

pålle

• Gäst
SV: Trött på att räfsa löv?
« Svar #20 skrivet: 02 nov-11 kl 20:34 »
Värkar som tråden har gått över till en humor tråd i ställt .

knodden.

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 02 nov-11 kl 20:38 »
tillbax till ontopic, jag brukar räffsa upp en massa löv när det är nån solig dag ,förvara den i säckar och anväder sen till strö i hönshuset under vintern har hitills sammlat 3 papperssäckar fulla ska försöka få ihopa några till.

Huggorm

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 02 nov-11 kl 20:58 »
Jag mal sönder dem med gräsklipparen, får köra ett par tre gånger under lövfällningen. Hatar Asklöven, finns inget värre, jo Ek då.
Asklöven som är så "mjuka", de förmultnar ju jättesnabbt. Det tar ju inte lång tid innan bara stjälken är kvar. Eklöv är något helt annat, de tar tid på sig att lösas upp. Lönn och hästkastanj kan vara lite jobbiga eftersom de blir så enormt mycket löv från dessa

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #23 skrivet: 02 nov-11 kl 21:38 »
Jag mal sönder dem med gräsklipparen, får köra ett par tre gånger under lövfällningen. Hatar Asklöven, finns inget värre, jo Ek då.
Vi med akvaterrarium vill faktiskt ha gula eklöv som bottensubstrat i vattendelen. Fäst några nät under ekarna när de fäller löven, torka och lägg upp en annons på reptil och sköldpaddsforum.

Har själv inga ekar, så finns det någon i uppland så är jag intresserad.

Anders G.

• -
« Svar #24 skrivet: 05 nov-11 kl 10:27 »
Jag drar runt en stor gammal boardskiva, på vilken jag krattar upp lövhögen. Därefter upp med den elektriska gräsklipparen, smulet blåser ut, fördelar sig självt och är borta till våren.

Ylven

• Ena foten i jorden och andra i datarymden!
    • Småland
    • Min blogg
« Svar #25 skrivet: 09 nov-11 kl 07:33 »
Lövräfsning är ett av få trädgårdsjobb som barnen gör frivilligt, med stor glädje. Allt för att bygga upp en stor lövhög att hoppa i! Sedan sprider jag ut dem i 5-10 cm tjocka lager över mitt trädgårdsland och önskar att jag hade mer!
Om får, biodling, småbruk, husrenovering och tankar om världen omkring:

http://ylven.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

272 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser