Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stuprör  (läst 9224 gånger)

Heddan76

• Norrbotten
SV: stuprör
« Svar #20 skrivet: 30 okt-11 kl 14:30 »
Även jag har goda erfarenheter av byggmax hängrännor och stuprör.
Jag har inga problem med byggmax hängrännor eller stuprör inte de kunder jag har installerat det åt heller
Jag ser nu att att de har olika leverantörer för plåttak/plåtbeslag(Corus) och hängrännor/stuprör(Wijo).
Så för att preciserar mig lite så är det väl Corus produkter som man skall akta sig för.
Stuprör och hängrännor verkar byggmax ta från Wijo och de är då förmodligen av bättre kvalité. För Corus kommer jag aldrig mera köpa...

chara

• Uppland
« Svar #21 skrivet: 31 okt-11 kl 06:04 »
Kort sagt, det är alltså plåt som gäller - med någon form av ytbehandling som jag fortfarande inte riktig känner mig informerad vad som kan vara bäst för miljön (behandla själv eller köpa färdigt, galvaniserad eller bara färgsatt eller...)

Ottosson får vi vår färg ifrån, mycket nöjd med deras produkter. Filmen har jag aldrig sett, tack.

Trodde någon här kände kanske till ett alternativ till de konventionella produkter, yrkesfolk - så skickliga de är - är ju ändå oftast övertygad om "sitt" produkt de brukar jobba med.

Men tack för svaren!

Huggorm

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 31 okt-11 kl 15:48 »
När det gäller miljövänlighet måste man ju även ta med livslängden i beräkningen. Det ena alternativet är kanske något miljövänligare än det andra, men hur blir det om det bara håller hälften så länge, då lär ju miljöpåverkan bli större när det krävs två uppsättningar?

Heddan76

• Norrbotten
« Svar #23 skrivet: 31 okt-11 kl 17:46 »
Plus att man skall ta med i beräkningen alla extra transporter som blir om man måste byta oftare. Hantverkare som skall frakta sig själv fram och tillbaka femtioelva ggr osv...

Dela detta:

* Inloggade just nu

148 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser