Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ''Galna anksjukan''  (läst 1264 gånger)

David97

• Gäst
''Galna anksjukan''
« skrivet: 30 okt-11 kl 14:16 »
Hej! För någon vecka sedan, hade vi en lohmann höna som var sjuk, jag vet ej vad hon hade, men vi fick avliva henne. Hon hade en upprätt hållning, lite som en löpanka (därav kallade vi det för galna anksjukan) hon var uppburrad i fjäderdräkten, som om hon frös.. Hon var mager, flaxa inte när man kom nära.. Vet ni vad det kan vara? Tyckte inte jag såg någon ohyra på henne heller. Ska lägga ut en bild,,

Så här såg hon alltså ut..

Tacksam för svar Mvh David

Fuglemakeren!

• Norge
SV: ''Galna anksjukan''
« Svar #1 skrivet: 30 okt-11 kl 14:31 »
Hon ser ut att ha värpnöd. Ett ägg som inte kommer ut.
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

David97

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 okt-11 kl 14:34 »
Ok... Vi kolla inte så noga (om det vart något som kunde ha smittat ::)) Men man har ju hört att lohmann ofta får äggledarinflamation o sånt, så det kan nog stämma..  :-[

Markim

• eggeby.blogspot.com
    • Uppland
    • eggeby.blogspot.com
« Svar #3 skrivet: 30 okt-11 kl 22:50 »
Ser ut som äggledarinflematioin.
Rakt av..
Hemsk sjukdom..Fy fan säger ja bara..
Min älskade Mojje fick den sen gick det bara utför..=(

/Majsan
You want some..Come get some

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser