Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många ankor är bäst?  (läst 1506 gånger)

Eurydike

• Småland
Hur många ankor är bäst?
« skrivet: 31 okt-11 kl 16:44 »
Hur mycket flockdjur är ankor? Kan de trivas med att vara ett par? Eller hur många är optimalt?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hur många ankor är bäst?
« Svar #1 skrivet: 03 nov-11 kl 10:36 »
Min erfarenhet är att man helst ska hålla ankor i trios eller större grupper även om ett par fungerar.

Jag tycker att hannarna blir lugnare om dom har mer än en hona och därmed minskar även stressen för honan och gruppen blir mer harmonisk.

Nu är jag kanske inte värdens största ankexpert och grundar min åsikt på Myskankor (som jag har haft i över 10 år) och Mignon som jag hade under 4 års tid samt djurgrupper som jag har träffat på hos vänner och bekanta.

Andra som har haft andra ankraser har kanske en annan uppfattning.

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: Hur många ankor är bäst?
« Svar #2 skrivet: 03 nov-11 kl 10:48 »
Jag tycker absolut att mina Blekingeankor verkar må bättre nu när jag har en grupp på 2+6 än tidigare då jag hade 1+2.
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

243 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser