Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp med vad detta kan vara för ras/mix!?  (läst 1572 gånger)

Kattie

Hjälp med vad detta kan vara för ras/mix!?
« skrivet: 01 nov-11 kl 09:59 »
Skulle behöva lite hjälp med vad mina nya höns kan vara för sort eller mix.. mest för skojs skull, spelar inte nån större roll egentligen. Skulle ha några nya och var inte med själv och köpte så.. ja jag får skylla mig själv, hade nog inte köpt dessa själv även om dom är hur fina som helst  ;) Dom skulle vara kläckta i år så kanske halvårs gamla nu, den ena ser väldigt "kråkig" ut... så vad tror ni?

Kattie

SV: Hjälp med vad detta kan vara för ras/mix!?
« Svar #1 skrivet: 01 nov-11 kl 22:17 »
65 st som läst! o ingen som har nån ide alls om vad det kan vara ::)

David97

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 01 nov-11 kl 22:58 »
Kan gissa några raser som KAN vara med, är inte säker men,, skånsk blommehöna, hedemorahöna, dv kochin, kanske svarthöns.. Men det är helt klart blandrser!

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 01 nov-11 kl 23:02 »
Den grå/bruna ser tuppig ut?
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 01 nov-11 kl 23:04 »
Jag tycker det ser ut som att svarthöna, maran, faverolle skulle kunna vara iblandat..

Ingen har exakt samma raser i sig iallafall :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 01 nov-11 kl 23:05 »
Den grå/bruna ser tuppig ut?
Ser inte bara tuppig ut, det är en tupp!  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 02 nov-11 kl 08:31 »
Och tuppen är inte blommig utan tvärrandig. Ser ut som dem blir legbarfärgad.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser