Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur ser jag vilken ankras jag har?  (läst 1367 gånger)

Thina

• Gäst
Hur ser jag vilken ankras jag har?
« skrivet: 26 sep-06 kl 16:42 »
Jag blev ankmamma för några veckor sedan och jag undrar nu hur jag vet vilken ras och vilket kön det är.

De är sju veckor gamla, nu är gula med början till en grå färg, de är väldigt sällskapsjuka, jag har två stycken.

Tacksam för svar.

Tedarix

• Uppland
Re:Hur ser jag vilken ankras jag har?
« Svar #1 skrivet: 26 sep-06 kl 17:49 »
Hej Thina!
Det går oftast inte att se på en anka, eller annat husdjur heller, vilken ras den har. I och för sej så kan man gissa sej till flera av raserna men då vet man ju förstås inte om det är rasrena djur.
En del korsningar kan mycket väl se ut som att dom är rasrena så det är bara genom att fråga den man köpte djuren av som man kan få reda på vilken ras man har om säljaren nu vet det.  ???

Men om du tar en bild på dina ankor och lägger in här så kan du säkert få en hel del förslag på ras. :)

När det gäller kön på ankor så finns det en del tidigare trådar här som du kan kolla på..
/Tedarix
« Senast ändrad: 26 sep-06 kl 17:54 av Tedarix »
Har stort intresse för höns- och ankfärger...

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser