Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Andungar nu?!?!  (läst 1338 gånger)

Kista

• Gäst
Andungar nu?!?!
« skrivet: 23 nov-11 kl 17:47 »
Jag är på besök hos mina föräldrar och igår när jag tog en tur med hunden vid hamnen så såg jag en andhona med 7 ällingar! Såg nyfödda ut, de hade inga fjädrar och var pyttesmå (har själv ankor så vet hur små nyfödda är)

Kommer dessa verkligen klara vintern? vad har gått fel? har vädret påverkat och gjort så honan lagt sig så sent?

Kista

• Gäst
SV: Andungar nu?!?!
« Svar #1 skrivet: 26 nov-11 kl 13:26 »
ingen?

hustran

« Svar #2 skrivet: 26 nov-11 kl 14:31 »
Oj, vad det låter konstigt. Ur led är tiden. Blir det inte massa snö och is så kanske de klarar sig men så små dunungar har svårt att klara värmen i iskallt regn.

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #3 skrivet: 01 dec-11 kl 15:45 »
Om det inte hade varit olagligt så kanske man skulle ha inlett en räddingsaktion?
Håv..?

Men misstänker att det inte är bra att skilja mamma och barn.. och att mamma skulle bli rädd om hon fick bo inne...
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 01 dec-11 kl 16:18 »

man kanske skulle kunna ringa något viltrehab, typ fågelcentralen som finns utanför göteborg, vet inte vart du såg ungarna men kanske finns något liknande där du är.
Så kanske de kan rädda ungarna.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

292 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser