Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Panik! Bagge har rymt.  (läst 4929 gånger)

Luppa

• Norrbotten
SV: Panik! Bagge har rymt.
« Svar #20 skrivet: 01 dec-11 kl 16:35 »
Öhh, va?  Tror  du alla hundar tränas till att vara viltsäkra? Vi är mångt fler hundägare inom  SBK som inte håller på med tävlingslydnad.

Tävlingslydnad?  ::) Nu var det SÖKhundar jag pratade om, och nej en tävlingshund i sök ska definitivt inte söka annat än människor. De får inte ens markera en gående/stående människa i sökrutan.
Räddningshundar vore ett säkrare kort. Men det blev fruktansvärt OT nu, inte jag som tog upp det.  o:)
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #21 skrivet: 01 dec-11 kl 17:15 »
Jaa, sen ska en sökhund  söka det jag säger  åt dem att söka.En spårhund ska spåra det spår jag pekar på dem  åt. Det är först vid tävling  man vill  ha en hund som  är såpass enformigt inlärd som vid lydnad. Massor av lydnadshundar är bestar utanför  plan, för de är tränade enbart  på plan.

Linus.C

• Bohuslän
« Svar #22 skrivet: 30 dec-11 kl 23:54 »
Nu är älsklingsgusten tillbaka! Tack för alla goda råd. Det var polisanmälan som gjorde att jag fick kontakt med en tjej som har ett stall lite längre bort ( i helt motsatt riktning mot vad Gusten brukar rymma)!

Han skrämde en häst som hon tog ut samt ett gäng gubbar som sätter upp vindkraftverk!

Alltid roligt när djur kommer tillbaka ;D   

Och vilken tur att han var välbehållen:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

249 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser