Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Recept på inlagd vitlök?  (läst 9042 gånger)

Ylwa

Recept på inlagd vitlök?
« skrivet: 02 okt-06 kl 12:42 »
Hur lägger man in vitlök, sån där som finns att köpa i affären, inlagd i olja. Är det bara att lägga den rå i olja eller måste man koka den innan. Vet att oljan blir väldigt god av vitlöken men för att vitlöken ska bli sådär mild så krävs det väl något mer än bara olja, eller? Någon som vet?

HP

• Ångermanland
Re:Recept på inlagd vitlök?
« Svar #1 skrivet: 02 okt-06 kl 14:33 »
sök på ica.se
jag har gjort riktigt sjyssta inlagda vitlökar därifrån. det viktigaste är att de är färska, annars så blir det "mushigt" å inte gott i konsestensen.
De med typ chilli(eller nåt tror jag det var)blev bäst. Vill du att jag luskar reda på receptet åt dej?!?
//HP
If You Run You'll Just Die Tired

Ylwa

« Svar #2 skrivet: 02 okt-06 kl 14:53 »

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 28 okt-06 kl 17:21 »
Skala som HP säger, riktigt färsk vitlök. Och ge klyftorna ett uppkok i vatten som du häller bort. Sen tar man ett par matskedar vinäger, rejält med herbes provencale, lite havssalt och toppar upp med olivolja. Koka upp och låt svalna. Klart!

Herbes provencale innehåller basilika, fänkålsfrö, lavendel, mejram, rosmarin, salvia, sommarkyndel och timjan. Om man nu har det hemma och vill spara pengar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

153 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser