Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  J.I.S Fjäderfä är back in business :D  (läst 1986 gånger)

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
J.I.S Fjäderfä är back in business :D
« skrivet: 15 dec-11 kl 18:31 »
Nu har jag tröttnat på att vara "hönslös" :P så jag har införskaffat ett pare plymouth rock dvärg, eventuellt en trio dvärg hamburger och en araucana höna och en dv kochi tupp :D
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: J.I.S Fjäderfä är back in business :D
« Svar #1 skrivet: 15 dec-11 kl 18:36 »
Välkommen tillbaka till hönsvärlden  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 15 dec-11 kl 18:46 »
Har du vart hönslös? varför???
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #3 skrivet: 15 dec-11 kl 18:55 »
Har du vart hönslös? varför???

Jag börja gymnasiet och bor på internat och pappa ville inte ha så många djur när han skulle bli ensam hemma men nu så har han skaffat sambo och hon ville också ha höns så då fick de bli en inhandlingsrunda :P
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Misomba

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 16 dec-11 kl 11:01 »
då antar jag att du kommer så småningom att ha avelsägg av dv Plymouth rock....... :) :)

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #5 skrivet: 16 dec-11 kl 18:31 »
Var idag och hämtade hem hönsen, så det blev ett pare dvärg plymouth rock och en trio guldhalsade holländska dvärgar :D
Ja det kommer eventuellt att finnas ägg till försäljning :)

F.D. j.i.sfjäderfä

David97

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 16 dec-11 kl 18:36 »
Var idag och hämtade hem hönsen, så det blev ett pare dvärg plymouth rock och en trio guldhalsade holländska dvärgar :D
Ja det kommer eventuellt att finnas ägg till försäljning :)

Grattis! Det är ju jättemysigt med dem! Jag skulle vilja ha alla raser, men lite ont om plats, o vill gärna ha en blandgrupp, och känner mej elak om jag stänger in en liten holländsk med en brahma... Nu har jag som störst Brahma o som minst dv. Kochin!

Pernilla Lava

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 20 dec-11 kl 21:59 »
Välkommna tillbaka  :D

Jag fick 93 p på en av era JJ Hönor  ;D ;D

mvh Pernilla
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

Laura113

• Närke
« Svar #8 skrivet: 05 maj-14 kl 12:35 »
Nice to see that JIS Poultry was back into the action. Very good work was done by them.

Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser