Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bortsprungen  (läst 9626 gånger)

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Bortsprungen
« Svar #20 skrivet: 03 jan-12 kl 09:53 »
Ring de olika polisdistrikten 2-3 ggr dagligen. De olika distrikten och  passen pratar inte  om upphittade/försvunna hundar (Soraya  är  ett ex på  en sådan  dålig kommunikation).
Taxibolagen är bra  att kontakta   också, liksom brevbärare/tidningsbud   och  barn. Lokalradion likaså.  Du vill  ha så många ögon som möjligt.
Ring även de närmaste (10mil?) djurpensionaten.

Håller tummarna, för långt borta för att  kunna  hjälpa till.

supersnällasilversara

• hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
« Svar #21 skrivet: 03 jan-12 kl 15:42 »
Satte in en annons i sydöstran igår. Idag ringde blt och ville göra ett liter reportage om hundar och nyårssmällare. Det är en hund i karlskrona som oxå försvann nyårsnatten. De var iallafall här och ställde lite frågor och tog bilder. Satte upp fler lappar igår, ringde polisen igen, ringt fler vänner och bekanta. Jättemånga som väljer att ta promenader med sina hundar och utan med för den delen på vårat håll.
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Pernille2233

• Det blir så bra som man själv gör det!
    • Småland
« Svar #22 skrivet: 06 jan-12 kl 18:36 »
Hoppas verkligen att det ger resultat!
Har sett i Oskarshamnstidningen att annonsen fnns med även där!
Håller alla tummar och tår för er!
Kram!
Hedemorahöns- brittish spotted pony, genbank för gotlandskanin, katter,hundar,åsenfår, dammråttor, gerbler, tamråttor, undulater och två gojor,

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #23 skrivet: 11 jan-12 kl 22:11 »
Hur har det gått?
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

supersnällasilversara

• Blekinge
« Svar #24 skrivet: 12 jan-12 kl 15:57 »
Ingen hund ännu :'(
Min man som är mycket för det här med medium kontaktade en tjej. Hon berättade lite om vår hund för att försäkra sig om att det var rätt vovve. Sen berättade hon att han hade blivigt påkörd av ett stort fordon. Ett djur hade sedan dragit iväg med honom. Man får tro vad man vill. Jag tycker iof att det låter helt logiskt att han skulle ha dött på det viset, annars skulle han ha gett sig till känna. Jag låter hans kudde och matskål stå kvar på trappen ett tag till iallafall.
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #25 skrivet: 12 jan-12 kl 21:05 »
Scenariot verkar ju logiskt, men hur är det med kollen av mediet?  Är det riktigt säkert att hon inte exemelvis har läst den här tråden, eller sett annonsen med den fina bilden?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

flax

• Halland
« Svar #26 skrivet: 12 jan-12 kl 21:33 »
Åh, supersnällasilversara, detta hade jag helt missat! Gråter med dig, vet inte hur jag skulle ha mått om det var min hund... :'( :'(
Han är också så rädd för fyrverkerier. Har tillbringat nyårsafton på de mest underliga ställen de senaste elva åren.
(I bastun, i bilen på kalfjället mm)

Jag önskar av hela mitt hjärta att du hittar din hund. Delar på fb, även om det är en bit i från. Styrkekramar i massor!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

supersnällasilversara

• Blekinge
« Svar #27 skrivet: 16 mar-12 kl 14:13 »
Det är med blandade känslor som vi igår hämtade hem vår hund. Han hade hittats död av en skogshuggare ca5km hemmifrån.
Han låg ihoprullad som att han lagt sig för natten och inte vaknat mer. Det är så ledsamt, samtidigt som det är skönt att han fick komma hem till slut.

Trollmor

• -
« Svar #28 skrivet: 16 mar-12 kl 16:26 »
 :'( :'( :'(

Skador?  Gift?  Obduktion?  ???

:'( :'( :'(

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #29 skrivet: 16 mar-12 kl 17:20 »
 :'(

Jag lider med er!

flax

• Halland
« Svar #30 skrivet: 16 mar-12 kl 18:34 »

Nu behöver nu inte undra mer....

Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Trollmor

• -
« Svar #31 skrivet: 16 mar-12 kl 18:56 »

Nu behöver nu inte undra mer....
Jo, vad som hände, hur det gick till ...  ???

Pernille2233

• Det blir så bra som man själv gör det!
    • Småland
« Svar #32 skrivet: 16 mar-12 kl 19:20 »
Usch. Stackars er! Lider med er . :(
Hedemorahöns- brittish spotted pony, genbank för gotlandskanin, katter,hundar,åsenfår, dammråttor, gerbler, tamråttor, undulater och två gojor,

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #33 skrivet: 16 mar-12 kl 19:33 »
Stackars lilla killen, och stackars er. Men nu har ni ändå fått hem honom och behöver inte undra var han finns. Tänker på er :'(

supersnällasilversara

• Blekinge
« Svar #34 skrivet: 16 mar-12 kl 19:55 »
Ja, det känns faktiskt som att man har fått fler frågetecken nu. Vad gjorde han där? Under en kraftledning i eländig terräng. Gissar att han bara sprang och sprang i panik tills hjärtat inte orkade mer. Han var så fin när vi hämtade honom. Man ville liksom kela med honom. Öronen, pälsen... Som vanlig men smutsig. Under skinnet fanns det inget kvar. Bara skelett. Älskade hund :'( :-*

Andromedae

• Dalarna
« Svar #35 skrivet: 20 mar-12 kl 21:12 »
Jag beklagar verkligen att det slutade på detta sätt!
Jag lider med er.

Dela detta:

* Inloggade just nu

195 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser