Lite tidigt kanske...
Jag försådde Tomater, scuasch, paprika, sockerärtor, spritärtor, gurka (friland) fast jag ska ha dem i växthuset sen och basilika. Har även tänkt förså kronärtskockor m.m
Hoppas att min otålighet inte äventyrat skörden 
Har du tillräckligt med bra ljus funkar det att så tomat och paprika såhär års. Gurkan kommer du nog att få så om, om du vill ha bra plantor, lämplig tid är ca 3 v innan utplantering. Squashen kommer också att förväxa sig. Även ärter är snabba och det finns ingen större anledning att joxa med att dra upp plantor, om man inte är ute efter ärtskott förstås. Ärter så du på friland i april.
Jag tycker att det är bättre att vänta med tomater till mitten av maj, om man inte har ett uppvärmt växthus. Du kan inte plantera dem förrän jordtemperaturen närmar sig 20 grader och nattempen håller sig över tio . Vid för tidig sådd riskerar du att plantorna förväxer sig. Dessutom är det svårt att hålla dem i god tillväxt under hela våren, så plantorna kommer av sig. Bättre då att vänta en månad till, hur mycket det än kliar i en att få sätta igång.
Varför ska du ha frilandsgurkan i växthuset?