Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Workshop i pappspänning  (läst 1600 gånger)

malarmaster

• Småland
Workshop i pappspänning
« skrivet: 11 jan-12 kl 19:29 »
Vill tipsa om en kurs i pappspänning då jag själv anmält mig men det tycks vara för lite anmälningar.Då jag gärna vill gå kursen behövs det tydligen fler deltagare för att den skall bli av.
Kursort: timmerhus i Ronneby
Tid: 11-12 februari kl 10-16      Kursledare:Carina Holm, CH Byggnadsvård.  Kostnad: 1200 inkl. matrial. fika o enkel lunch,rabatterat pris för medlemmar i Sv. byggnadsvårdsför. 800:-
Anmälan senast 29 januari till Jonas Gunzel via byggvard.blekinge@live.se  eller 0705670136
ulf

Sophie på Södergården

• Småland
    • Södergården
SV: Workshop i pappspänning
« Svar #1 skrivet: 13 jan-12 kl 13:48 »
Hade själv anmält mig till två liknande kurser i våras i Skåne för att lära mig pappspänna men båda blev inställda på grund av för få deltagare. Sen kunde jag inte vänta längre för dte var dags att börja här hemma så jag gav mig på att pappspänna ändå utan annat än att ha läst mig till hur man gör och det var verkligen inget man hade behövt betala pengar för att lära sig.

Hoppas din kurs blir av men var ananrs inte rädd för att försöka ändå (om du nu inte redan kan och bara vill fördjupa dina kunskaper)
På Södergården renoverar vi för att gårdens hus återigen ska se ut som när de byggdes mellan 1840 och 1909. Vi är intresserade av byggnadsvård och använder oss i så stor utsträckning som möljigt av traditionella material och metoder.
http://www.sodergarden.wordpress.com

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #2 skrivet: 20 jan-12 kl 18:04 »
Va tusan, det är ju på hemmaplan. Hur har jag kunnat missa den? Ska genast undersöka om jag kan då.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

malarmaster

• Småland
« Svar #3 skrivet: 20 jan-12 kl 20:20 »
hoppas du har tid o kursen blir av,hade varit kul o träffa några alternativare. Ulf

Dela detta:

* Inloggade just nu

277 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser