Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utstött höna  (läst 2292 gånger)

änga

• Småland
    • 1811 ord&bild
Utstött höna
« skrivet: 16 jan-12 kl 08:36 »
Vi har fem hönor och en tupp, alla kommer från samma ställe fast från två olika grupper. De har bott hos oss i en månad ungefär och går nu runt hela gården. Men en av hönorna får/vill inte riktigt vara med de andra... När de går på äventyr sitter hon kvar i hönshuset och ugglar. Igår lyfte jag ut henne till de andra men då verkade hela gruppen bli lite nervös så alla utom hon gick in. Är det här "normalt", är hon helt enkelt hackkyckling? Eller går det att göra nåt åt det? Hon ser frisk ut i övrigt, har kanske lite torra partier på kammen men det tror jag mer beror på kylan. Hon äter, även om de andra pickar lite på henne då och då (tuppen också?)  och är inte dålig i magen, alla fjädrar är där och kloaken ser bra ut.

Några tankar om vad det kan vara?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Utstött höna
« Svar #1 skrivet: 16 jan-12 kl 08:42 »
Det låter lite som hon är mobbad. Det händer ibland och då tar hon det säkra för det osäkra och håller sig för sig själv. Ibland kan det hjälpa att skaffa ytterligare någon ny höna som inte hör till den gamla flocken och kanske blir kompis med henne.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

änga

• Småland
    • 1811 ord&bild
SV: Utstött höna
« Svar #2 skrivet: 16 jan-12 kl 09:23 »
Stackarn då :( Då ska vi försöka få tag i en donna till och hoppas att hon kan ge den stackars ensammingen lite livsglädje!

Dela detta:

* Inloggade just nu

307 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser