Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jäkla (svordommar) höns... :(  (läst 1314 gånger)

MittUtopia

• Skåne
Jäkla (svordommar) höns... :(
« skrivet: 19 jan-12 kl 21:50 »
Jag älskar mina pyttor... det gör jag- var och en betyder väldigt mycket för mig... MEN....
I går fick jag (rättelse- min sambo) nacka Lovely, en av mina två dv.Brahma hönor då jag kommer ut på morgonen för fodring och utsläpp och ser till min förskräckelse att hennes huvud var sönderhackat.
Jag har skrivit i andra inlägg om att mina höns inte alltid är dom snällaste emot varandra- men detta var ju droppen!
Lovely har från dag ett, tillsammans med sin syster varit utmobbade- och detta ville tydligen inte ta slut.
Lovely fick inte äta för dom andra så jag utfodrade systrarna tillsammans i en annan del av hönsgården.
Men hon ville inte bli "tjockare" ändå... =(
Märkte att hon började bli dålig, testade med ALLT efter alla tips jag fick- men nej...

Dagen innan igår funderade jag på att ge upp om henne... men tyckte för mycket om henne och hennes syster Lady för att "göra något åt det"... men där hjälpte tydligen dom andra jäkla hön-(massa svordommar) mig på traven och kommer ut till en väldigt sönderhackad, blödande och ÄNDÅ pratglad Lovely i går morse...
Klappade henne och såg hur ILLA det var, vände och gick. (panikgrät)
Marcus avslutade hennes lidande.

Läste och läste om detta och hittade då en massa information om att Dv. Brahmor brukar vara för snälla för en så blandad grupp som jag har och brukar bli utmobbade och hacke-kycklingar... jo, minst sagt!!!
Nu har dom börjat ge sig på UNDERBARA Lady också... Den stackarn är helt utstött och jagas konstant av dom andra.

Först funderade jag på att sälja henne. Hon är så sanslöst vacker (guld blå-bandad) tam som ingen annan, social, pratglad, älskar att bli klappad och därför förtjänar hon så mycket mer än att bli ett offer för satmarorna som hennes syster blev.
Men NÄ, jag vill ha kvar henne. SKA ha kvar henne!
I morgon börjar projekt- "bygga ny hönsgård till Lady och passande vänner".

-Ditt liv är summan av alla dina val-

FM

• Skåne
SV: Jäkla (svordommar) höns... :(
« Svar #1 skrivet: 19 jan-12 kl 22:25 »
Fy så tråkigt, lider med dig  :'(

Jag fick nacka en av mina ungtuppar igår, och jag är sådan som vill rädda typ allt, superblödig etc etc... Men jag tog mod till mig och jorde det själv för han mådde så dåligt  :'(

Hoppas du får ordning på en fin lya till din(a) (för antar du skaffar fler) dv brahmor!

MvH
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

MittUtopia

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 19 jan-12 kl 23:00 »
O-JA, jag ska skaffa fler dv. brahmor! De är ju sååå fina.

Ritningen är i gång och i morgon ska det införskaffas material.

Som sagt älskar jag dom alla, även mobbar-gruppen, men dom får lite "evil-eye"-blickar av mig just nu...  >:D
-Ditt liv är summan av alla dina val-

lena70

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 20 jan-12 kl 09:29 »
Fy vad trist historia, och vilka elaka höns..Stackars Lovely..Lycka till med bygget av ny hönsgård och med din Lady, visste knappt att det fanns dvärg brahma.. På jobbet hade vi stor brahma, och de var så STORA lugna och snälla. En klar favorit!.

Dela detta:

* Inloggade just nu

357 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser