Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skatter och regler för att driva B&B  (läst 2310 gånger)

Bodhgaya

• Uppland
Skatter och regler för att driva B&B
« skrivet: 26 jan-12 kl 21:11 »
Är det någon som är lite insatt i hur inkomsterna för ett b&b skattas? Fungerar det som ett vanligt företag där man skattar typ 50% och betalar typ 25% moms på resterande summa? Vad får man dra av för och hur fungerar det egentligen?

Jag läste att ett b&b var tvugna att installera speciella "brandsäkra" dörrar mm för att uppfylla vissa brandsäkerhetskrav, gäller detta även för mindre verksamheter? Huset jag har i åtanke har bara två sovrum men potential till fler.

Borde det gå att få tillstånd att servera frukost i ett fräscht nyrenoverat kök med kommunalt vatten och avlopp? Eller finns det nåt krux som kan sätta käppar i hjulen. Huset jag vill buda på har en hyfsat stor matsal och en idé jag har är att vissa helger eller varje helg erbjuda frukostbuffé även till icke-övernattningsgäster.

Hur handikappsanpassad måste fastigheten vara? Måste det finnas en handikappsanpassad toalett? Det ordnar jag gärna på sikt men jag undrar om det är ett krav.

Finns det andra regler/krav som kan vara knepiga att uppfylla?

Är oerhört tacksam för svar!
Flyttade från betongen till landet. Bor numera i Örsundsbro i ett litet rött hus som håller på att renoveras.

Dela detta:

* Inloggade just nu

311 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser