MIn dröm om ett nytt hönshus håller på att bli verklighet. Det kommer att vara på samma ställe som det gamla, vårt gamla timmrade stall. Det är en bra byggnad, upphöjt så att det är ca 60 cm över marken. Jag hade täkt en renovering light, men plötsligt hände det.... Sambon började hjälpa till Och nu är hela golvet utrivet, spiltvägggarna rivna, det ska in nytt spån i golvet, brädor och skivor. Isoleras och skivor på väggar. Det blir ca 5 *4 m (har inte mätt) Jag skulle helst vilja ha tre avdelningar. Jag ska försöka lägga in nå bilder sen. Just nu är det murrigt, mörkt och mkt dammigt där. Vi ska även lägga in nån matta på golvet så att det blir lätt att städa, finns det nån matta som är mindre halkig än andra?
Jag vill ha bra tips på foderautomater, bajsbrädor, sandbad?? Vilken sand/torv är bäst att ha? Vad dammar minst? Smarta lösningar vill jag ha i massor :-)
Idag ska jag åka o kolla på min nya grupp med Hedemoror som jag ska köpa. Och nästa måndag kommer mina fina vita dv.wyandotter. De får dock bo i verkstan så länge. I en stor hönsbur
Vad kul det känns!!!