Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad ska jag tänka på?  (läst 1542 gånger)

mattis10

• Jag älskar Höns!!!
    • Medelpad
vad ska jag tänka på?
« skrivet: 30 jan-12 kl 15:26 »
ja jag är en tjej som är tio år.Och jag ska få ett helt eget hönshus men egna höns.
Jag tängte ha Faveroller och en till ras,jag vett inte vilken ras.
Men vad ska jag tänka på?kan jag släppa utt dom till hönshuset när dom är en vecka gammal?(det finns värme)
svara järna :)
Jag fyller 11 år i Mars -12 och får då mitt alldeles egna efterlängtade Hönshus. Jag har redan Favrollägg i kläckmaskinen =) Men ska hitta EN ras till... Funderar....Tips??
Jag bor med mamma och pappa å 2 systrar på en gård nära Sundsvall.

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
SV: vad ska jag tänka på?
« Svar #1 skrivet: 30 jan-12 kl 15:44 »
Om kycklingarna är endast 1 vecka så måste du ha dom i något mindre tex. pallkrage och värmelampa, för är det är lätt att dom irrar iväg
och fryser ihjäl.
Jag har ju dvärg kochin och Hedemora men dvärgarna är mina absolut mina favoriter.
Lycka till med dina småttingar.
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

mattis10

• Jag älskar Höns!!!
    • Medelpad
« Svar #2 skrivet: 30 jan-12 kl 15:51 »
Om kycklingarna är endast 1 vecka så måste du ha dom i något mindre tex. pallkrage och värmelampa, för är det är lätt att dom irrar iväg
och fryser ihjäl.
Jag har ju dvärg kochin och Hedemora men dvärgarna är mina absolut mina favoriter.
Lycka till med dina småttingar.

Tack!
då vett jag :)
Jag fyller 11 år i Mars -12 och får då mitt alldeles egna efterlängtade Hönshus. Jag har redan Favrollägg i kläckmaskinen =) Men ska hitta EN ras till... Funderar....Tips??

Getterna på berget

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 30 jan-12 kl 17:32 »
ja jag är en tjej som är tio år.Och jag ska få ett helt eget hönshus men egna höns.
Jag tängte ha Faveroller och en till ras,jag vett inte vilken ras.
Men vad ska jag tänka på?kan jag släppa utt dom till hönshuset när dom är en vecka gammal?(det finns värme)
svara järna :)

Hejsan mattis10
Jag vill bara önska dig ett stort Lycka till med dina höns, höns är härligt. Själv har jag ett gäng Hedemorahöns och väntar tillökning under en höna på fredag. Hedemorahöns är mkt härdiga tack vare den extra duniga fjäderdräkten dom har. Det var en anledning att jag valde den rasen.
Och att gå med i G-Banken var för mig en självklarhet!
Hoppas att du trivs här på forumet och här i tråden för hönsälskare!
Hade gott önskas från Getar´n
Livsglädje

mattis10

• Jag älskar Höns!!!
    • Medelpad
« Svar #4 skrivet: 30 jan-12 kl 19:02 »
Tack! :)

hönstokan

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 06 feb-12 kl 05:32 »
välkommen in i hönsvärlden Mattis10 och till alternativ.nu. höns är en mycket trevlig hobby och här på alternativ finns många duktiga hönsägare. Här får man svar på nästan alla frågor man har.

lena70

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 06 feb-12 kl 07:56 »
Välkommen in till hönsvärlden. Finns inget roligare än just höns, tycker jag..Just nu väntar vi på att årets första kycklingar ska kläckas..Jag och mina barn, 6 och 4 år gamla är MYCKET förväntansfulla..Lycka till med ditt hönshus och dina höns!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

320 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser