Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingarna inomhus  (läst 1089 gånger)

TheoA

• Södermanland
Kycklingarna inomhus
« skrivet: 05 feb-12 kl 15:17 »
Jag ska imorgon lägga ägg i min kläckare.. Men när de kläcks, har jag tänkt att de ska bo inomhus, eventuellt i ett stort akvarium. Då till frågan. Vågar man ha en värmelampa inomhus? (brandrisken) Då blåser jag ju såklart av den först med en kompressor så att inget damm sitter kvar. Hade tänkt ha dem inne i två veckor.
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
SV: Kycklingarna inomhus
« Svar #1 skrivet: 05 feb-12 kl 15:23 »
Mina kycklingar bor alltid inne i badrummet sina första veckor efter kläckning med värmelampa.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Lanemyr

• Småland
« Svar #2 skrivet: 05 feb-12 kl 15:25 »
Ja de bör väl inte vara mycket större brandrisk inomhus än vad det är i en ladugård eller ett hönshus.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 05 feb-12 kl 15:26 »
Mina bor inne oxå med värmelampa första tiden.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 05 feb-12 kl 16:38 »
Samma här. Även om man har ostädat hemma så är det oftast mycket mindre damm än i ett hönshus  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

318 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser