Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur tätt kan man lägga äggen i äggkläckaren  (läst 2173 gånger)

Lanemyr

• Småland
Hur tätt kan man lägga äggen i äggkläckaren
« skrivet: 15 feb-12 kl 17:03 »
Lånade hem en väldigt basic äggkläckare igår och lade i 14 st ägg. Det fanns inga instruktioner med till den så jag bara lade i o körde igång. Min fråga är hur tätt kan man lägga äggen i maskinen, jag lade nämligen i 6 st till idag idag så nu ligger nästan äggen på varandra. Bilden är från när jag bara hade 14 ägg. 

David97

• Gäst
SV: Hur tätt kan man lägga äggen i äggkläckaren
« Svar #1 skrivet: 15 feb-12 kl 17:42 »
Min kläckare (R-Com 20) kan man ha 24 ägg i (Normal stora, dvärg är kanske 30).. Och då står de med spetsen ner, och så tätt det går. (Struntar man i mellanvägg, så kan man nog få i några extra) Jag har ingen bild på hur tätt jag kan ha det, men till helgen kan jag lägga i äggen så jag brukar ha det, och fota, om du vill..

The Poacher

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 15 feb-12 kl 18:01 »
Om du kollar bilder på nätet så kommer du att se att du kan knö in hur många som helst. Tempen blir ju den samma hur många de än är. Kycklingarna gillar att trängas och de skall ju bara vara i kläckaren ett kort tag.

Lanemyr

• Småland
« Svar #3 skrivet: 15 feb-12 kl 18:24 »
Okej tack, det var bara de jag ville veta, tänkte om de behövde plats när dom väl kläckts men det är ingen fara då.

lena70

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 15 feb-12 kl 19:32 »
..Äggen ligger ju tätt under hönan..Då finns inga mellanrum, och det är jättetrångt..Och det funkar ju ändå..

Dela detta:

* Inloggade just nu

333 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser