Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åååh! Varför blir det såhär med mina hönor?  (läst 1167 gånger)

David97

• Gäst
Åååh! Varför blir det såhär med mina hönor?
« skrivet: 18 feb-12 kl 13:01 »
Ok.. Nu kommer oroliga david igen... Min blandras höna har tryckt i sej MASSA med mat.. Krävan hänger nästan i backen.. O dinglar.. Om jag tar upp henne o håller krävan i handen, täcker den hela handen.. Är detta farligt? Någon som vet?

Sen så har mina dv. Kochin fått flytta in i mjölkrummet med en värmefläkt igen.. Lika blöta igen.. DUMMA TUPPAR!! O när jag hade dv. Kochin tuppen i handen, så spydde(?) han.. Det kom liksom en genomsynlig gegga, i konsistens med äggvita.. (Det hängde typ från näbben o åkte i samma tackt som en äggvita.. Vad har hänt med han?

Inga-Karin E

• Halland
SV: Åååh! Varför blir det såhär med mina hönor?
« Svar #1 skrivet: 18 feb-12 kl 14:08 »
Jag kan tyvärr inte svara dig på dina frågor, men du får nog svar av någon annan här. Jag blir bara glad att det finns hönor här i landet som har någon som bryr sig så mycket om hur de har det. Och att du är en ung person också ger mig hopp hopp på något sätt. Tack för det !

David97

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 feb-12 kl 14:14 »
Jag är otroligt varsam över mina hönor! Och spec. mina dv. Kochin, jag fick tjata väääldigt länga för att få löpa dem! Så nu ska de leva bra! O att han spydde, kan ha vart att jag lyft honom för fort efter han druckit.. Fick svar på facebook :)

Men håller med om att det är skönt att det finns unga människor som bryr sej om djur.

Kista

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 18 feb-12 kl 14:20 »
Jag är otroligt varsam över mina hönor! Och spec. mina dv. Kochin, jag fick tjata väääldigt länga för att få löpa dem! Så nu ska de leva bra! O att han spydde, kan ha vart att jag lyft honom för fort efter han druckit.. Fick svar på facebook :)

Men håller med om att det är skönt att det finns unga människor som bryr sej om djur.

"jag puttade bort dom ett antal gånger.. Slände dom nästan i väggen ibland.." - chickenshome.webs.com  ;D  ;D  ;D  ;D

David97

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 feb-12 kl 14:29 »
Jo, men där överdrev jag faaktiskt lite, jag får inte tag i de tupparna, så slängde gjorde jag inte, men puttade gjorde jag, o dom måste jag erkänna är idioter! Fast jag vet att ungtuppar är sådana o bestiger allt dom kommer åt, men just sättet dom gör det, när den ena är klar, håller den kvar, sedan när den andra kommer, så släpper den så att den andra kan ta tag o göra samma sak!

O som jag skrev.. Jag är otroligt varsam över mina hönor..  ;D ::) :-[ Ne men, just de tupparna är dumma i huvudet, o finns inte klänge till på denna jord. Utan på vårt bord ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

311 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser