Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går det här bra ?  (läst 1341 gånger)

oscar97

• Dvärg New Hampshire
    • Skåne
Går det här bra ?
« skrivet: 22 feb-12 kl 23:16 »
Går det här bra till ett ankpar ???
kanske lite branta sluttningar ,till rouenankor   ::)

tar gärna i mot tips och råd  ;)

/ Oscar

..

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Går det här bra ?
« Svar #1 skrivet: 23 feb-12 kl 04:24 »
Det ser super ut, ser inte ut att vara brant överallt. Dem vet vart dem kan ta sig upp =)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 23 feb-12 kl 07:07 »
Det går nog bra,men en del att stängsla,rävsäkert måste det vara och är det en bäck så måste du täta med nät emot mink och iller även i bäckröret,rovfåglar trivs i åkermiljö och tar ankor oxå..men annars är det jättebra med väl tilltagna ytor för det blir snabbt upptrampat.
Fjäderfän och kaniner

oscar97

• Dvärg New Hampshire
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 23 feb-12 kl 11:02 »
Okej tack för svar :)
men under granarna ska jag ha ett kull hus ,som jag kommer att stänga in dem i på kvällarna.
Dem ska bara vara i denna gården på vår,sommar och sensommar sen åker dem in i hönsgården för sen kommer ju höken  >:(

/ Oscar
..

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 23 feb-12 kl 17:47 »
Mina ankor och änder vaktade alla tillsammans. Såfort de såg en fågel i skyn, flög de iväg till närmsta buske. :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

247 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser