Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp ägg utan värme!  (läst 9048 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
SV: Hjälp ägg utan värme!
« Svar #40 skrivet: 26 feb-12 kl 20:27 »
Jag är också otålig, har lyst äggen två gånger nu och de som jag såg spindel i första gången lever fortfarande! ;D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #41 skrivet: 26 feb-12 kl 21:00 »
Jag är också otålig, har lyst äggen två gånger nu och de som jag såg spindel i första gången lever fortfarande! ;D

va kul. hoppas det går bra hela vägen. :)
Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

Pernilla Lava

• Södermanland
« Svar #42 skrivet: 27 feb-12 kl 18:10 »
Jag har haft hönor som gått ut och roat sig med bad o dyl när de ligger o surar. De brukar gå tillbaka för eller senare och det brukar gå bra. Tålamod   :P
Fast det känns ju som evigheter för oss men de vet vad de sysslar med tror jag!

Jag skulle lägga in de äggen som du trodde hon gick av på kvällen då hon ligger säkert. De har bättre chans hos henne tror jag.

Lycka till  ;D ;D hälsningar Pernilla
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #43 skrivet: 27 feb-12 kl 19:14 »
Tålamod är nog det jag har minst av i detta ärende :-\ Oroar mig för dessa ägg hela dagarna! En till fråga: Nu har jag 9 ägg i kläckare och 3 ägg under hönan som jag vet lever, de i kläckaren började ruvas en måndag och de under hönan 2 dagar senare.
1, Kan jag lägga in de 9 äggen till hönan strax innan de kläcks så att hon kan ta hand om dem, det verkar enklare om hon sköter det än att jag ska försöka!
2, Ska jag lägga in de färdigkläckta kycklingarn till henne när de är kläckta och ev. har överlevt? Hennes egna 3 borde ju kläckas efter mina 9 i kläckaren?
Det är så spännande det här med höns och kycklingar ;D :D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

242 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser