Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag på Uddeholm 6 Maj, 2.4 mil norr om Sala i Västmanland  (läst 20850 gånger)

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Tack Jesssica! :)

Väderrapporten ser inte alltför lovande ut men det är en vecka kvar...

BJ har jag inte men en brokig Gotlandskaninhane med genbanksintyg som gärna vill flytta till annat hem.. om någon har intresse följer även han med till Möklinta.

Så i nuläget blir det
* hedemora och grönvärparkycklingar (enstaka Isbar kan finnas men inget garanti) kläckt v 16
* Isbartuppkycklingar kläckt v. 14
* grönvarpartuppar kläckt hösten 2011
* honung 2011
* Myskankor och drakar från 2011
* kaninskinn
* ägg förstås: blandras (mycket Hedemora och en skvätt Sundheimer); gröna ägg (Isbar/grönvärpare/Wyandotte), myskankägg om damerna fortfarnade värper

Om intresse finns
* bikupor
* gotlandskaninhane från 2011
* hembakat bröd

Plantorna har inte blivit något i år, tyvärr om inte någon vill ha pyttesmå pelargoner i klarröd.
« Senast ändrad: 27 apr-12 kl 08:46 av Januschka »
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Mikkapikka

• Uppland
Jag kommer gärna! Åkte förbi där och såg skylten av en slump!
Jag har dvärgkochin att säja.

Flying Goose

• Västmanland
Mikkapikka: Kul att skyltningen fungerar som den ska då!:) Du är jättevälkommen med dina dvärgkochiner! Om du behöver ha ström till eventuell värmelampa så behöver vi veta det i förväg så vi hinner fixa det, men annars är det bara att komma.

Januschka: Vi får hålla tummarna för att vädret blir bra! Annars finns det gott om utrymme för säljarna att stå under tak på en loge.

Säljare kan få komma tidigare än 11.00 om man vill för att ställa iordning å fixa lite innan köparna dyker upp:)

/Jessica
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
Januschka: Hembakat bröd tror jag kommer funka att sälja, så det tycker jag absolut du ska ta med!:)
Flying Goose

Jennim

• Västmanland
Jag kommer behöva 2 uttag till mina värmelampor
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Flying Goose

• Västmanland
Jennim: Det fixar vi:)
Flying Goose

mysk-åsbomamma

• Uppland
Hej om ngn har avelsägg från cayuga ankor och svarthöns får ni gärna ta med till mej ;)
alternativt ällingar och kycklingar av dessa raser.

Flying Goose

• Västmanland
mysk-åsbomamma: Antar att det iofs är rasrena svarthöns du är ute efter.. men om du inte är så noga så har vi blandiskycklingar där tupp eller höna är svarthöns;)
Flying Goose

mysk-åsbomamma

• Uppland
tack men det är renrasiga jag vill ha

Flying Goose

• Västmanland
Vi kommer att ta med oss en massa blandiskycklingar till försäljning. Jättefina och i alla möjliga och omöjliga färger:)
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
Finns det något intresse för ett par skogsfasaner? Kollar upp detta för annans räkning, inte jag som säljer:)
Flying Goose

Vonne

• -
Åhh vad det ska bli spännande.  ::) Jag hoppas på brahmakycklingar eller avelsägg fr brahma.
En kompis har beställt hedemoraägg om det finns.
Första hönsbytardagen för mig. Antar att det är vettigt att ta med några lådor/transportburar eller liknande.

Hur ser parkeringsmöjligheterna ut? Åker redan på lördagen och tänkte ha med husvagnen på en liten premiärtur.
Kan ju haka av den på annat ställe om det skulle vara så. Tänker alltså inte campa utanför Uddeholm!!!  ;D Kanske lät så!! hihi

Ses snart !!! ;D  ;D  ;D
Vad vore livet utan våra djur???

Flying Goose

• Västmanland
Vonne: Ja, ta gärna med lådor/burar, för sånt kan det bli ont om på bytardagar när man råkat spontanhandla lite för mycket..haha:) Vad gäller parkeringsmöjligheterna så är dom en anings begränsade, iaf om man kommer med husvagnar å grejer;) Tyvärr har vi ju inte den blekaste aning om ifall denna dag blir en fullträff eller en flopp.. så att försöka gissa sig på hur mycke bilar som ska parkera är rätt klurigt, rent av omöjligt;) Men det bästa vore kanske om ni dumpade vagnen nånstans i närheten, eller om ni helt enkelt gör en fuling och ställer er efter "stora vägen" med hela ekipaget..;) Huset där Hönsbytardagen är ligger ju alldeles intill vägen ni kommer på:)
Flying Goose

Vonne

• -
Toppentack för svaret.
Kollar hur det ser ut annars får jag åka iväg till lämpligt ställe!
Ses snart!!
Vad vore livet utan våra djur???

Mikkapikka

• Uppland
Jag kommer också dit! Tänkte sälja/ byta bort mina kochin kycklingar ( inte renrasiga)
Vill gärna köpa/byta någon enstaka grönvärpare och kopparmaran :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Kaninhonor är jag intresserad av billigt om nån har oavsett ras.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Flying Goose

• Västmanland
Ser ut som att vi kanske klarar oss från regn trots allt!:)
Flying Goose

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Kaninhonor är jag intresserad av billigt om nån har oavsett ras.

Jag har en hona med en unge kvar som ska tas ur aveln här.. men inget kött på henne i nuläge ;)  Bra som sällskapskanin eller gräsklippare om någon behöver en sådan.
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Jennim

• Västmanland
SV: Hönsbytardag på Uddeholm, Västmanland
« Svar #78 skrivet: 04 maj-12 kl 11:04 »
isbar unghöns/tuppar får ni ändra till grönvärpare  :P
De kommer från köpe ägg och så som de ser ut nu vågar jag inte garantera att de är rena.

Kommer ha med mig avelsägg. Liten mängd araucana och ev maran och dv kochin. Och ägg från grönvärpare som går med isbar tupp.

Söker new zeeland red kaniner.

Nu är det klart vad ska ta med.
Kommer ha med mig 2½ månad gamla grönvärpar kycklingar  från isbar och araucana. 1½ månad gamla araucana kycklingar. ev 3 dvärgsilke kycklingar. 1 vuxen icke rastypiks dvärgkochin, 2 vuxna grönvärpare och 1 vuxen blandras.
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Jag har en hona med en unge kvar som ska tas ur aveln här.. men inget kött på henne i nuläge ;)  Bra som sällskapskanin eller gräsklippare om någon behöver en sådan.

Jag tar gärna emot dom , vill ha fler sötisar hemma här :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser