Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ras blandning  (läst 967 gånger)

Myrka

• -
ras blandning
« skrivet: 25 feb-12 kl 08:28 »

Jag fick en fråga jag inte kan svara på vad säger ni??????

Kan en hedemora eller isbar tupp gå med små hönor som dvärg??
Kan dom para sig eller är dom förstora....
Han krossa väl inte dom små hönorna.

Va händer åt andra hållet en dvärg tupp på stora höns. De kan jag tro blir svårare.
Eller lägger dom sig bara ner o hjälper lill tuppen.

??? ??? ??? ??? ???
Vad har nni för kunskap om detta.

Myrka

• -
ras blandning
« Svar #1 skrivet: 04 mar-12 kl 12:39 »

Kan inget svaret på min fråga om man kan få kycklingar fast tuppen är en isbar som är stor o hönorna är av dvärgras, kan få kycklingar.  ??? ??? ???

Nån måste väl ha erfarenhet mellan bladning av raser stora som små???

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: ras blandning
« Svar #2 skrivet: 04 mar-12 kl 15:11 »
Ja, du kan få rasblandniogar mellan stora och små höns. Spelar ingen roll om tuppen eller hönan är störst dom kan lyckas ändå.

Stora tuppar skadar sällan små hönor men det hänsder ibland att de små hönorna blir skygga och sitter och trycker då dom inte gillar att bli parade av stor tupp.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

328 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser