JA ,Det låter vettigt...! Håller med de andra, om att en tupp oftast aldrig går att sätta tillbaka igen..Men jag håller inte med om att tupparna inte kan skada varandra allvarligt, för det kan dom..De kanske inte tar ihjäl varandra, men oftast ger sig tuppar på varandras ögon..Därför tycker jag, att två tuppar som slåss, direkt ska skiljas åt, just pga av risken, att de kan få ögonskador och t.o.m kan bli så skadade att de kan bli blinda..Oftast brukar inte tuppar, som är flera ihop, eller många ihop, UTAN hönor, slåss..Utan de är de tuppar som har höns som sällskap, där blir det oftast problem, med rangordning, vem som ska ha hönsen, vem som ska bestämma...När väl en tupp har fått stryk, inför hönsen och allt, å tror jag, att den tuppen blir så knäckt psykiskt, att den har oerhört svårt att resa sig upp igen..Och tuppen/ tupparna fortsätter att hacka, och den utsatta slutar att försvara sig, sedan om de ochså får smak på blod, blir allt bara värre..Att en sådan sitution ska vända, bara sådär, är jag mycket tveksam till..Bättre att sära dom så snabbt som möjligt , innan det går för långt..