Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När flyttar ni ut era vaktlar för sommaren?  (läst 1510 gånger)

Misonten

• Västergötland
När flyttar ni ut era vaktlar för sommaren?
« skrivet: 29 feb-12 kl 14:10 »
Mina vaktlar har bott i ladugården över vintern utan värme. Jag funderar på att flytta ut dem nu snart när det börjat bli så fint väder. Men det kan ju fortfarande komma snö. Hur gör ni andra? Min utomhusbur till vaktlarna finns på min hemsida.
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

ivy

• Gotland
SV: När flyttar ni ut era vaktlar för sommaren?
« Svar #1 skrivet: 01 mar-12 kl 21:32 »
Har de ett bonat vindskydd/bo där alla får plats utan att trängas kan de sättas ut. Våra har vi dock inte satt ut än då vi har lite snö kvar och marken är otroligt slaskig så de får vänta en månad till innan de får komma ut...

vinsola

• Vill mera, alltid!
    • -
« Svar #2 skrivet: 10 apr-12 kl 20:52 »
Jag satte ut mina fyra vaktlar i en mindre kaninbur med en bolåda och efter lite fundering kanske det var lite tidigt att sätta ut dem, vad tror ni?

Det är Jumbovaktlar, fullt befjädrade ungdjur och jag bor i Hälsingland.
Har en liten gård med mycket själ. Här huserar shetlandshingstarna, Den lilla hönsflocken med korsningshöns samt en del kaniner.

tinaw

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 apr-12 kl 20:59 »
En av våra flockar var ut en sväng igår. Men jag ville inte lämna dem ute över natten, även om jag tror att de hade klarat det utmärkt. Så "snart" blir väl mitt svar.  ;)

vinsola

• Vill mera, alltid!
    • -
« Svar #4 skrivet: 10 apr-12 kl 21:00 »
Tack Tina för svar! Jag tror jag får sätta gubben på att hjälpa mig bära in buren dragfritt.
Har en liten gård med mycket själ. Här huserar shetlandshingstarna, Den lilla hönsflocken med korsningshöns samt en del kaniner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser