Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pris på Dv.Kochin kycklingar?  (läst 1629 gånger)

sussex74

• Föder upp höns och kycklingar
    • Skåne
pris på Dv.Kochin kycklingar?
« skrivet: 01 mar-12 kl 20:45 »
Vad sätter man för pris på höna resp tupp kycklingar som är fullt fjädrade och könsbestämda av rasen dvärg kochin
Föder upp höns och kycklingar av raserna dvärg kochin i färgen pärlgrå och moderna engelska stridshöns i färgen svart silver bröstad har även australorpington dvärg i färgen svart och dvärg new  hampshire och lohman,säljer kycklingar och avelsägg i mån av tillgång.OBS skickar ing

MittUtopia

• Skåne
SV: pris på Dv.Kochin kycklingar?
« Svar #1 skrivet: 01 mar-12 kl 21:01 »
150 höna, 50 tupp?!
Snittet tror jag...  ???
-Ditt liv är summan av alla dina val-

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 01 mar-12 kl 21:16 »
Fast detta gällde väl kycklingar?
Jag brukar sälja mina vid 6 - 8 veckors ålder, de är då befjädrade och könsbestämda. Jag brukar ta 100 kr styck, men det har jag gjort många år nu, kanske dags att höja?
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 01 mar-12 kl 21:23 »
När jag sålde dv kochin i höstas sålde jag 2 hönor och en tupp för 300 kr. Då var de 8 veckor. Jag sålde inga hönor utan tupp.

Det är väl som med allt annat. Priset styrs efter efterfrågan. Tupparna brukar man nästan få tvinga på folk.
Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

calle4630

• Halland
« Svar #4 skrivet: 01 mar-12 kl 21:30 »
Kycklingar under 6 veckor 50kr
Unghöns 6veckor-1år 100kr
Äldre än ett år 150kr
Tuppar oavsett ålder 50-100kr

Sen kan priset variera lite beroende på hur
Ovanlig rasen är.
Livet är fullt av möjligheter :)

sonja på slätten

• Halland
« Svar #5 skrivet: 01 mar-12 kl 22:10 »
Fast, Calle, nu gällde rasen DvärgKochin.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

210 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser