Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill skaffa höns, men var i Skåne kan jag köpa?  (läst 13401 gånger)

hönsmor

• Skåne
    • Välkommen till Hönsen i St.Harrie
SV: Vill skaffa höns, men var i Skåne kan jag köpa?
« Svar #20 skrivet: 05 mar-12 kl 17:54 »
Tack!
Va snällt =)
Jätteroligt att flera redan frivilliganmält sej.
På Lördag ska jag på studiebesök kl 10 söderut från där jag bor. Ska bli jättetrevligt.
Du är norrut för mej. Hur ser dina helger ut? Är du tillgänglig?
Ska kolla in din sida.
Norrut!? ??? Bor du inte vid Höör? Jag finns utanför Kävlinge, 1,5 mil norr om Lund. ;)
Brukar oftast vara hemma på helgerna, bara hör av dig innan för vägbeskrivning.
Har en underbar make, 3 tonårssöner, Huskatt, Storpudel, Hedemorahöns, Skånska blommehöns, Dv.kochin och 3 st. myskankor. Bor utanför Kävlinge - Skåne http://www.honsenistharrie.n.nu

FM

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 05 mar-12 kl 18:02 »
Kanske jag är fel ute men...........Borde det inte stå "det finns flera med duktiga höns"? Tycker det är viktigast att hönsen är duktiga, iaf dom ska man ska ta hem.  ???

Hhahahaha Men vad som är duktigt är vell relativt  ;D

Hönorna tycker jag jobbar på bra utifrån förutsättningarna. Ägaren försöker oxå va lite duktig  ;D Sedan går jag och säger åt dem att de borde bli självförsörjande  :P Men så finns det många roliga ateraljer man vill ha till hönsen bla äggugn som bakar kycklingar och sådant   ;D 
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Eva77

• Har katt och kycklingar!
    • -
« Svar #22 skrivet: 05 mar-12 kl 18:47 »
  ;D ;D ;D H os mig finns både duktiga höns och en hyfsat duktig hönsägare.  Jag har rätt många olika raser att titta på. Vill du se sem i verkligheten får du hälas på här (Löberöd) annanrs kan du börja med att glutta på min hemsida.

:D
Din sida har jag redan gluttat på för nån annan nämnde dej tidigare. Det är till att ha gott rykte  :)
Jag kommer så klart gärna.
Det får bli en helg dock för Löberöd ligger inte på väg hem från jobb...

Eva77

• -
« Svar #23 skrivet: 05 mar-12 kl 18:51 »
Du får gärna komma och kolla på mina Orpington och Sebright.
Har även ankor och kaniner.

:D G :Dott!
Ser att även du har hemsida, den måste jag ju kika på!

Eva77

• -
« Svar #24 skrivet: 05 mar-12 kl 19:14 »
Norrut!? ??? Bor du inte vid Höör? Jag finns utanför Kävlinge, 1,5 mil norr om Lund. ;)
Brukar oftast vara hemma på helgerna, bara hör av dig innan för vägbeskrivning.

Här får vi se mina briljanta geografikunskaper.
Kävlinge = Nåt man ser när man ska till center syd
Center syd = nåt som ligger halvvägs till Helsingborg=långt norrut
Jag bor inte riktigt så långt som Höör men har heller inte ställt om mej från att ha bott i Malmö.
Ska kolla på karta  ;D

MiniMina

• Skåne
« Svar #25 skrivet: 07 mar-12 kl 16:07 »
Jag kan varmt rekommendera Eva som bor utanför Hörby (korsholm) jag har köpt 3 st dvärg brahma av henne och hon tog sig verkligen tid att förklara och hjälpa oss att lista ut vilken ras som passade våra behov :) hon har annons på blocket och massa olika sorters höns  ;D
Glad tjej som bor på landet med sambo, son, 2 isländska fårhundar, 2 katter, häst och 3 dvärg brahmor

Eva77

• -
« Svar #26 skrivet: 08 mar-12 kl 11:50 »
Låter ba  :)
Man behöver lite hjälp på traven, i alla fall så dyker det upp frågor fortare än svar för mej hehe.
Men jag är glad att jag snubblade in här för det är gott om folk som gärna ställer upp mäker jag!
Det är verkligen toppen!

Eva77

• -
« Svar #27 skrivet: 16 apr-12 kl 15:36 »
Nu har jag skaffat kycklingar!
Faverolle och vit leghorn (7+9)  ;D
Jättefina! Pigga och glada, tyvärr är min bild för stor...

Jennyt

• Västergötland
« Svar #28 skrivet: 16 apr-12 kl 15:37 »
Grattis!
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Eva77

• -
« Svar #30 skrivet: 24 jun-12 kl 16:29 »
Jag köpte ju Vit Leghorn av Azoo-Lina och Faverolle av Höna8993 hör på alternativ.
De har blivit snart 11 veckor nu, galet vad tiden går fort.

De är väldigt mysiga allihop även om Faverollerna är mer sällskapliga än Leghornen, men jag fick för många tuppar och det där med att äta upp dem va liksom lättare i teorin  :-[

Jag har 4 tuppar och 3 hönor vit leghorn, alla födda dygnet 11-12/4 i år.
Kan tänka mej byte mot Faverolle (endast hönor), kan ev. tänka mej Brahma också.
Ålder spelar mindre roll.

Har även 2 Faverolletuppar för många (även de födda 11-12/4).

Nån som är intresserad av byte eller köp?

Dela detta:

* Inloggade just nu

295 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser