hallå, det är så att vi för snart ett år sedan flyttade till en gård 4,5 mil från stan. Och på denna gård så står det en stuga i ett "sådär" skick..
Vi funderar på att hyra ut denna stuga så att vi får in lite extra pengar och för att få hit lite folk. Men vi undrar dels om det skulle finnas ett intresse så vi vet om det är värt arbetet och sen vad vi skulle ha gjort, eller vad som är viktigast att göra.
Här är en inte skalenlig planlösning ritad på ca 2 min..

Här är en bild på stugan från framsidan.

OBS! katt ingår inte..
Här är baksidan av stugan.

Här har du kallgaraget.

Det är så att vi misstänker att det kan finnas mögel och den behöver en ordentlig uppiffning för att vara trevlig att bo i.
Det är el uppvärmning och en kamin (kvadraten på högkant) i vardagsrummet.
En varmvattenberedare i badrummet och en dusch.
Det finns även ett kallgarage.
Det finns gott om utrymme till odling och djurhållning om så önskas.
Vi har för tillfället inte så mycket djur men det kommer.
Vi hade tänkt hyra ut det efter visst pyssel för ca 1500 kr i månaden.
Alternativt billigare mot att hyresgästen renoverar efter egna önskemål.
Vi vill göra det billigt att bo där, men eluppvärming är inte särskilt billigt.. och kaminen värmer ju inte så mycket.
Vad skulle vara intressant som uppvärming? om det vore möjligt att installera en vedspis så kanske det skulle vara intressant..? Men det är ju mycket jobb med eldningen då.
Jag vill veta vad ni tycker om stugan och vad ni tycker fattas. Vad skulle göra det till ett ställe ni skulle vilja bo på?
Jag kan tillägga att vi i första hand vill locka barnfamlijer eller par då vi själv är unga och vill skaffa barn.