Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bästa äggkläckaren...  (läst 3429 gånger)

smilla26

• Bohuslän
Bästa äggkläckaren...
« skrivet: 06 mar-12 kl 20:10 »
Är helt nybörjare på det här med äggkläckningsmaskiner men har tänkt nu att köpa min första. Behöver inte vara stor utan räcker att ta runt 10-15 ägg sådär. Vilken är den bästa?? Har ingen aning om vad man ska ha!!

Brahmaputra

• Gotland
SV: Bästa äggkläckaren...
« Svar #1 skrivet: 09 mar-12 kl 19:32 »
Vill bara varna för att ta för liten kläckare. Det kostar ofta inte mycket mer att hoppa upp ett snäpp. Tänk att du lägger i 10 st. 7 st visar befruktning. 2 till avstannar efter någon vecka till. En kommer inte ur skalet vid kläckning. Nu har du 4 kycklingar o hälften är tuppar..... två hönor...... Jag gjorde själv det misstaget.....du bestämmer såklart hur du vill göra det var bara en tanke.. :-[

jorwa

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 17 mar-12 kl 09:45 »
Håller med föregående talare att kläcka blir som ett gift jätteroligt och du blir snart besviken på en liten maskin mitt råd är att du kostar på dig en 24-48 äggs blir mycke roligare och enklare då
Fru,tre barn och massa blommehöns och nu kalkonkycklingar lilla katten förstås

superguppy

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 17 mar-12 kl 10:06 »
har en som tar 65 (hönsägg) men den känns alltid för liten ändå speciellt om man kläcker annat än höns ägg vilket man göra vill göra också  ;D
Och presis som föregående alla ägg du lägger in blir inte djur och så är det där med tupparna goda är de men...
Får du lite överskott av djur kan man alltid finansiera kläckaren genom att sälja lite djur.
Absolut ska du ha en med automatisk vändning fundera inte på något annat.

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #4 skrivet: 17 mar-12 kl 21:04 »
köpte mig en Brinsea mini advanse för ungefär 1 månad sen och har redan ångrat mig att jag inte köpte större. Storleken större var väl bara 200 kr dyrare tror jag. Så köp inte mindre än 24 ägg du kommer ångra dig.
Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #5 skrivet: 18 mar-12 kl 19:58 »
Eller så gör man som mej ja har en king-suro nu och köper en brinsea mini automat nu föratt ha 2 så ja kan kläcka tex vaktlar där har ja tänkt :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser