Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dags att bygga växthusdörrar  (läst 2759 gånger)

henkek

• Skåne
Dags att bygga växthusdörrar
« skrivet: 07 mar-12 kl 18:50 »
Hejsan!

Jag håller på o planera för lite finsnickeri. Det börjar bli dags att ersätta de sönderfallna pardörrarna på växthuset och jag skulle behöva lite tips.

Dörrhålet är 120x180 och planen är att göra som det är nu, två dörrar på 60x180 med glasrutor uppdelat i tre "speglar" vardera. Glas har jag liggandes på ena logen, men virket skulle jag nog behöva köpa. Vilka dimensioner är lagom?
Jag funderade på ytterpanel typ 21x70 och fräsa ut för glaset, är det lagom? Jag kommer nog sätta stående baspanel i nederkant. Dels för utseendet och dels för att göra dörren lättare.

Är det stor risk att dörren slår sig? Bör man vändlimma sidorna?

Övriga tips är såklart väldigt välkomna också.

mvh Henrik

Paradisgården

• Västergötland
SV: Dags att bygga växthusdörrar
« Svar #1 skrivet: 07 mar-12 kl 19:04 »
Oj, det var ambitiöst! :D Vi har köpt en begagnad altandörr till vårt växthusbygge :-[
Lycka till och hoppas det blir fint och bra - och att du får de tips du behöver :)
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

376 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser