Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ingen spindel i ägg?  (läst 1357 gånger)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
Ingen spindel i ägg?
« skrivet: 11 mar-12 kl 10:38 »
när man inte ser spindel efter sju dagar - är det då ingen idé att fortsätta eller ska man vänta en, två dagar till innan man stänger av kläckaren?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Lycka

• Ångermanland
SV: Ingen spindel i ägg?
« Svar #1 skrivet: 11 mar-12 kl 13:59 »
Är man osäker kan man vänta ngn dag.

Men efter 7 dagar måste man se ngt, Annar är de
klara/genomskinliga.
Hedemorahöns

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 11 mar-12 kl 14:06 »
Det beror lite på vad det är för äggfärg. Vita och ljusbruna/biega ägg ska man definitivt se  något i.  Har man därenot blå/gröna eller mörkt bruna ägg är detr inte alltid det går att  se något även om man har en bra lampa.

Jag har ett par hönor som värper så "ljustäta" ägg att jag inte ens ser luftblåsan trots att jag har en bra ägglampa  :P  Det brukar dock bli kycklingar av de äggen också om man bara väntar  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #3 skrivet: 11 mar-12 kl 17:57 »
ja, jag har ju vita ägg, så jag ska kolla en gång till imorgon. då har det gått 9 dagar. ser jag inget blir väl jyckarna glada och jag får köpa en ny omgång  :-\
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Dela detta:

* Inloggade just nu

249 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser