Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dagsgamla vaktlar  (läst 1217 gånger)

linisgirl

• Ångermanland
Dagsgamla vaktlar
« skrivet: 13 mar-12 kl 18:28 »
Vad är priset på dagsgamla vaktlar?

Vaktlar2012

• Södermanland
SV: Dagsgamla vaktlar
« Svar #1 skrivet: 14 mar-12 kl 20:17 »
Det varierar... jag köpte för 100kr/st av Mannen33 som nu heter claramaria... vilket är oerhört dyrt!

60kr är lagom för dagsgamla kycklingar men det är upp till var och en.
Har du Vaktlar tillsalu och bor i Sthlm? hör av dig :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 14 mar-12 kl 20:22 »
När jag sålt små bäbisvaktlar har jag tagit 25kr/st. :) Könsbestämda hönor 100 - 120kr/st o tuppar 50 - 70kr/st. :)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

cejasmatte

• Djuruppfödning & grönsaksodling
    • Småland
    • Hemsida och blogg
« Svar #3 skrivet: 15 mar-12 kl 15:55 »
Jag tar 60:- st första veckan, med lite rabatt om man tar flera, dvs runt tio eller fler samtidigt. :) Därefter stiger priset lite för varje vecka såsom brukligt är. De allra flesta köpare vill ju ha 4-5 hönor och en tupp (typ) och då blir det ju så att hönorna blir dyrare (och tupparna billigare pga överskott), omkring 90-100:- stycket beroende på exakt ålder då de säljs. De vuxna tupparna ligger på ca 70:- här hos mig.
Vi försöker leva det "självförsörjande livet" så gott det går, med kött från våra grisar, kaniner, höns, ankor, kalkoner, ägg från hönorna och vaktlarna, jakt, fiske och inte minst ekologisk odling! Alltid många järn i elden!
Bloggar när tiden ges på cejasmatte.se Hemsida: cejasmatte.n.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser