Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa trågkupa  (läst 6735 gånger)

Olllle

• Skåne
SV: Köpa trågkupa
« Svar #20 skrivet: 27 mar-12 kl 10:10 »

Denna kupa kostar 110€ har plats för 18 ramar. Minstora fråga är. FORTFARANDE "Rent tekniskt" vad är skillnaden i k-värde. (isolerng ) på 22 mm massiv furu och polystyren 30 mm med 80 i densitet. Finns det ingen liten ingenjör på detta forum !!!!!!!!!!!!

Innan jag beställer ett gäng vill jag gärna veta hur det är med isoleringen

vv

Olllle

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 27 mar-12 kl 10:15 »
Är det någon som har lite koll vart man kan köpa några nya trågkupor ?

Lite länkar, adresser, priser mm.

mvh edward :P

Har några länkar men är så oteknisk att jag inte kan klistar in dom.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #22 skrivet: 27 mar-12 kl 10:16 »
Hej,

k-värden finns väl listade i diverse tabeller på nätet.

Trä har väldigt mycket sämre isolervärde än polystyren, så mycket vet jag utan att leta upp exakta värden. Å andra sidan finns det många som anser att bin inte behöver någon isolering alls.

Du får väl helt enkelt bestämma dig för att tro på att något av alternativen är det bästa för dig, och köra på det. Sedan får man ju utvärdera, och ev omvärdera sitt beslut, när man provat en period, men det gäller ju oavsett vilket beslut man fattar, i alla sammanhang i livet.

Har några länkar men är så oteknisk att jag inte kan klistar in dom.
Du bara kopierar in texten i ditt inlägg, man behöver inte göra något särskilt alls.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser