Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gödel och händerna  (läst 1246 gånger)

Henrik Uddemar

• Gotland
Gödel och händerna
« skrivet: 17 mar-12 kl 17:53 »
Hej
Jag jobbar extra på en mjölkgård när jag inte håller på med lamm.
Har rätt nyligen kommit fram till att kossorna är rätt snälla och inte alls vill äta upp mig, eller stångas eller sparkas för den delen.
Dock är skiljer dom sig från lamm på ett väldigt distinkt sätt. Dom bajsar kopiösa !!! mängder, dessutom hamnar bajset överallt där man sätter fötter och händer.

Till min fråga;
Hur får ni händerna rena? Har fått tipps om diesel och bensin men har ingen lust alls med det.
Finns det något mirakelmedel?
Är inte längre aktiv på Alternativ.
Nås på henrik.uddemar@gmail.com eller 0733-368438

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Gödel och händerna
« Svar #1 skrivet: 17 mar-12 kl 18:00 »
Galltvål?

Eller så gör du en beställning hos alternaiv härinne =)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Broberg

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 mar-12 kl 18:15 »
Såpa eller handskar?

pyromanen

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 mar-12 kl 18:33 »
Tvätta med kallt vatten och tvål först.  Varmt vatten får lukten att fastna.

anders50

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 17 mar-12 kl 19:23 »
Koskit på händerna är väl det lättaste att tvätta av sig på en bondgård, minns aldrig att det var ett problem, såvida man tvättade sig varje dag.  ;)

Vanlig tvål och vatten!  Blir man inte ren då så är det nog annat än koskit man fått på händerna!  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

218 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser