Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  TIPS: Höns på tv ;)  (läst 9559 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: TIPS: Höns på tv ;)
« Svar #40 skrivet: 20 mar-12 kl 22:34 »
Maten lagade stackars Emil som inte fick vara med medan Erik skvätte ned vårat kylskåp och golv med stark röd sås han fick ligga och torka sedan. :P ::) Kan ju tillägga att tupparna i grytan inte är samma tuppar vi slaktade. ;) Utan de hade förkokats kvällen innan pgd. av deras stressiga schema (de filmade ändå i ca 3 timmar hos oss för detta lilla klippet).

Upplevde de inte som lika galna utanför kameran som de är i kameran. I klippet med ankungen fick Erik t.ex. order om replik att säga något elakt, typ - "den där mosas ju om man petar på den" ::) Dock så hade de inte tagit med det. Inte heller om att min nakenhalstupp hals kändes som en renrakad gubbballe, haha.  :-X Eller att ankans näbb var blöt för de slaskade så mycket (och de fattade inte vad slaska var för något??  ???  ::)) Blev förvånad över att de inte tog med klippet när en av våra hästar vände som och sket mot kameran. Kändes som en typisk grej som kunnat dyka upp. :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #41 skrivet: 20 mar-12 kl 22:36 »
Maten lagade stackars Emil som inte fick vara med medan Erik skvätte ned vårat kylskåp och golv med stark röd sås han fick ligga och torka sedan. :P ::) Kan ju tillägga att tupparna i grytan inte är samma tuppar vi slaktade. ;) Utan de hade förkokats kvällen innan pgd. av deras stressiga schema (de filmade ändå i ca 3 timmar hos oss för detta lilla klippet).

Upplevde de inte som lika galna utanför kameran som de är i kameran. I klippet med ankungen fick Erik t.ex. order om replik att säga något elakt, typ - "den där mosas ju om man petar på den" ::) Dock så hade de inte tagit med det. Inte heller om att min nakenhalstupp hals kändes som en renrakad gubbballe, haha.  :-X Eller att ankans näbb var blöt för de slaskade så mycket (och de fattade inte vad slaska var för något??  ???  ::)) Blev förvånad över att de inte tog med klippet när en av våra hästar vände som och sket mot kameran. Kändes som en typisk grej som kunnat dyka upp. :P
Det var ju visst med? :oo
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #42 skrivet: 20 mar-12 kl 22:37 »
Var det?  ???
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #43 skrivet: 20 mar-12 kl 22:38 »
Var det?  ???
Ja >.< Han sa det och sedan gick han iväg typ.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #44 skrivet: 20 mar-12 kl 22:39 »
Haha, ja det gjorde han visst... Jag var nog upptagen i att tänka på annat. Tror det var det klippet en misstog mig för en unge i bakgrunden, haha!

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
« Svar #45 skrivet: 20 mar-12 kl 22:49 »

Sjyssta Emil och så fick han inte vara med i bild. Jag förstår ju då inte riktigt deras humor eller jag kanske ska säga programmets humor - varför ska de säga elaka saker om en ankunge som är så söt  ??? -hur kan det vara kul? De kan väl aldrig ha sett så många olika fågeldjur innan. De kunnat väl visat sig lite imponerade istället  >:D Men bra att de då höll tillbaka lite. Jag har hyfsat grov humor annars men alltså jag tycker inte de är kul - är för lite substans liksom. Men vi har alla olika humor. Det var roligt att du var så olik dem och inte alls hängde på deras sätt - blev sån kontrast. Med risk för att jag nu får höra att jag har eländig humor  ::)
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #46 skrivet: 20 mar-12 kl 22:51 »
kollade .. o sandra kraaaaam
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #47 skrivet: 20 mar-12 kl 23:54 »
Wow, detta fick mig att titta på nästan ett helt avsnitt... jag tittar ju aldrig på teve annars, och speciellt inte tv6...

Kul att se dig på riktigt, Sandra! Rörliga bilder!

Nu är du känd! Det kunde du inte ana när du la ut slaktinstruktioner på hemsidan att det skulle leda till teveinslag!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #48 skrivet: 21 mar-12 kl 06:28 »
Den där går ju sönder direkt när man petar på den. Dåligt djur. (om en älling)

galdur

• -
« Svar #49 skrivet: 21 mar-12 kl 06:47 »
Jag tittade också såklart ;D
Sandra alternativs egen tv-kändis!!!! :-* Tyckte du skötte dig toppen!
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Jennyt

• Västergötland
« Svar #50 skrivet: 21 mar-12 kl 08:53 »
Misse har fått konkurrens ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #51 skrivet: 21 mar-12 kl 08:54 »
Nu ligger det uppe på tuben ;D
Linkoso :D

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #52 skrivet: 21 mar-12 kl 12:22 »
Vad roligt bra gjort  ;)

Tyckte att det va super kul

Och Ingvars fru tror jag (kalkonen va) eller räta mig om jag har fel

Va super bra hon med jädrar vad snö ni har medans det är nästan 17+ här
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #53 skrivet: 21 mar-12 kl 12:37 »
Vad roligt bra gjort  ;)

Tyckte att det va super kul

programmet är inte direktsänt ;) Det är inspelat för ett tag sedan.

David97

• Gäst
« Svar #54 skrivet: 21 mar-12 kl 12:55 »
Du var skitbra Sandra!!
Det jag undrar, vilka raser är det på tupparna? Kunde inte komma på någon ras.. Eller var det blandis??

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #55 skrivet: 21 mar-12 kl 15:08 »

Det är inte Ingvars fru (Berit) utan det är Ingvar själv (om du syftar på kalkonen jag håller i): R.I.P :( Kul att han fick vara med på TV iaf, kan man spara lite som ett minne av honom.
Som redan skrivet så är detta filmat för ett tag sedan . Runt mitten av Februari. :)

Citera
Det jag undrar, vilka raser är det på tupparna? Kunde inte komma på någon ras.. Eller var det blandis??

Svarthöns och blandis.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #56 skrivet: 21 mar-12 kl 15:53 »
Det är inte Ingvars fru (Berit) utan det är Ingvar själv (om du syftar på kalkonen jag håller i): R.I.P :( Kul att han fick vara med på TV iaf, kan man spara lite som ett minne av honom.
Som redan skrivet så är detta filmat för ett tag sedan . Runt mitten av Februari. :)

Svarthöns och blandis.

Ok då hade jag fel  :-[

Nåja det va i allafal roligt att se Ingvar på tv
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

David97

• Gäst
« Svar #57 skrivet: 21 mar-12 kl 16:03 »

tranicos

• Västergötland
« Svar #58 skrivet: 21 mar-12 kl 16:38 »
Det var ju jättebra! :) Jag som inte känner dig upplevde dig inte alls som nervös. Jag tycker du gjorde ett skitbra jobb. Jag hade aldrig vågat ställa upp! :)

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #59 skrivet: 21 mar-12 kl 18:46 »
Och nu är inslaget med på TV3 hos Adam. Snacka om att ha blivit riks kändis  ;D
MvH Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Dela detta:

* Inloggade just nu

373 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser