Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  TIPS: Höns på tv ;)  (läst 9562 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
TIPS: Höns på tv ;)
« skrivet: 20 mar-12 kl 19:12 »
TV6: ERIK & MACKAN – KNÄCKER DEN MANLIGA KODEN
Tisdag 20/3 kl. 21.00
Avsnitt 3 av 10
 ______________________________​___________________________
 Oförtröttliga tar sig Erik Ekstrand och Mackan Edlund fram med kraftfulla machetehugg i den snårskog som utgör männens värld. Denna gång ska de dels nacka en höna och dels testa vem av dem som kan hålla sig längst.

Lite grillad kyckling är alltid gott. Fast för att kycklingen ska kunna grillas måste någon nacka den och plocka den först. Erik och Mackan ger sig iväg till en hönsbonde för att lära sig hur detta går till.
 ______________________________​___________________________
http://www.tv6play.se/play/​erikochmackanknackerdenmanligakoden
http://webfinanser.com/​nyheter/2353971/​tv6-erik-mackan-knacker-den-man​liga-koden/
« Senast ändrad: 20 mar-12 kl 21:49 av Prydfjærfe »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: TIPS: Höns på tv ;)
« Svar #1 skrivet: 20 mar-12 kl 19:14 »
ÅNEEEEEEJ!!!  :-X  :-X  :-X  :-X  :-X
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: 20 mar-12 kl 19:46 »
Hahahahahahahah, Linkoso, du är för rolig!  ;D
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 20 mar-12 kl 19:50 »
ÅNEEEEEEJ!!!  :-X  :-X  :-X  :-X  :-X
HAHAHAH var tvungen ;)  ;) ;) ;) Mohahaha

Nu vet ni i alla fall vem personen som är med är :D ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 20 mar-12 kl 19:51 »
Allt kändes så bra innan filmnningen, under filmningen och strax efter... Nu när det är dags så önskar man att det var ogjort.  :-[ Skakar i kroppen av nervositet. Har ingen aning om hur de har klippt det och snuttarna i reklamen fick en och tappa hakan och familjen och skratta.  :-X Jag hoppas för allt i världen att de inte har filmat i samma vinkel genom hela inspelningen ...  Jag ser ut som ... Jag vet inte vad ... ::)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 20 mar-12 kl 19:53 »
Allt kändes så bra innan filmnningen, under filmningen och strax efter... Nu när det är dags så önskar man att det var ogjort.  :-[ Skakar i kroppen av nervositet. Har ingen aning om hur de har klippt det och snuttarna i reklamen fick en och tappa hakan och familjen och skratta.  :-X Jag hoppas för allt i världen att de inte har filmat i samma vinkel genom hela inspelningen ...  Jag ser ut som ... Jag vet inte vad ... ::)
En tioårig pojke?  ;D  ;D  ;D  ;) ;)

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 20 mar-12 kl 19:55 »
Oj då har alternativ fått en egen tv kändis :)

Tösen

• Småland
« Svar #7 skrivet: 20 mar-12 kl 20:01 »
Va kul de här måste ju ses  :)
Det blir vad du gör det till!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #8 skrivet: 20 mar-12 kl 20:06 »
En tioårig pojke?  ;D  ;D  ;D  ;) ;)

En tioårig svullopojke... ::) Haha (till er andra, det var en kompis som misstog mig i reklamen för att vara en liten unge ;D)! ... Andra kommentarer från bekanta - "Och där stod Sandra med bulliga kinder i bakgrunden!" - "Jag vågade inte säga något... Men det såg inte ut som hon" ... "Men oj...!?" ... "Inte då, hon var så gullig!" <--- mormor ::)
« Senast ändrad: 20 mar-12 kl 20:10 av Linkoso »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #9 skrivet: 20 mar-12 kl 20:27 »
*sitter bänkad vid tv,n* ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 20 mar-12 kl 20:49 »
Snart börjar det ;D
Fjäderfän och kaniner

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #11 skrivet: 20 mar-12 kl 20:52 »
*biter på naglarna*

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #12 skrivet: 20 mar-12 kl 20:52 »
Om det är sista gången vi hör från Linkoso här på Alternativ vill jag bara säga att det har varit trevligt att lära känna dig  ;) ;D ;D

Själv sitter jag och väntar på att programmet ska komma upp på nätet då jag inte har någon TV  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #13 skrivet: 20 mar-12 kl 20:53 »
Hahaha! Funderar själv på och vänta ... Låta mamma och de titta först på TV sedan våga mig själv på och kolla på nätet beroende på deras reaktioner. ::)

FM

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 20 mar-12 kl 20:55 »
Tack för påminnelsen :P  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #15 skrivet: 20 mar-12 kl 20:56 »
Får titta på nätet sen. Gustavs grabb är på 4:an v nio.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #16 skrivet: 20 mar-12 kl 21:00 »
En länk till oss som inte har möjlighet att kolla "live" sen va?  :D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Magnus73

• Västerbotten
« Svar #17 skrivet: 20 mar-12 kl 21:08 »
Sitter och glor med

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #18 skrivet: 20 mar-12 kl 21:13 »
En länk till oss som inte har möjlighet att kolla "live" sen va?  :D

/Sara
Finns i första inlägget ;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #19 skrivet: 20 mar-12 kl 21:14 »
Har vågat satt mig framför tv:n jag med nu ändå ...

Dela detta:

* Inloggade just nu

266 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser