Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rovdjurs attack  (läst 1048 gånger)

sway307

• Hälsingland
Rovdjurs attack
« skrivet: 23 mar-12 kl 19:24 »
Då var inte jag förskonad heller hittade när jag skulle stänga hönshuset ikväll, en höna som blivit tagen av något djur. Jag undrar finns det någon bra sida som visar eller berättar vilka skador en höna får av vissa rovdjur så man vet vad man skall skydda sig mot?
Hon har sannolikt blivit tagen rätt så nyligt då frugan tittade till dom tidigare idag. Och det var dessutom ingen likstelhet att tala om på hönan heller. Hon har blivit biten på sidorna endast "höfterna uppätna"  bara köttskador inga ben som slitits sönder eller dyl.
Hur gör rovfåglar?   Hur gör räv?  Hur gör mink ?  Hjälp mottages tacksamt!
Så jävla synd.... :(

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Rovdjurs attack
« Svar #1 skrivet: 23 mar-12 kl 19:36 »
Låter som den blitt slagen av en rovfågel,höken..
Fjäderfän och kaniner

lena70

• Gäst
SV: Rovdjurs attack
« Svar #2 skrivet: 23 mar-12 kl 19:57 »
Här är det fullt av rovdjur, hönsen får vara i mindre hönsgårdar som liknar rena "fort Knox", rovdjuren kommer på ljusa dagen, och det räcker med att gå in i huset, 5 minuter och vända blicken till..Vi vågar inga djur ha lösa eller vara utan tak på hönsgårdarna. Det är så tråkigt..Här finns hök, räv och mårddjur..bla
Stackars er lilla höna!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

314 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser