Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Får man inte sälja tvättade ägg??? (2012)  (läst 12753 gånger)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: Får man inte sälja tvättade ägg??? (2012)
« Svar #20 skrivet: 05 apr-12 kl 17:04 »
Fast det är väl snarare som din egen minnesanteckning så att du inte säljer hundraårsägg enligt gammal god kinesisk tradition?

SÅ gamla blir inte äggen här. Tror jag skulle kunna ha 100 höns och bli av med vartenda ägg utan marknadsföring. Men då blir det inte en ql hobby längre. Tänk att att tvätta skölja så många varenda dag. :o
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Byracka

• -
« Svar #21 skrivet: 05 apr-12 kl 18:32 »
Jo, det är väl tämligen logiskt att man får ha höns fritt om man varken äter äggen eller köttet.. Men hur många gör så?

Nu förstår du inte vad jag menar.
Om jag har höns för att det är trevligt att titta på när dom går lösa i trädgården; bedriver rasavel och utställning; har höns för skadedjursbekämpning så är inte mitt syfte med hönsen produktion.
Såväl ägg som kycklingar är i dessa fall en konsekvens av en djurhållning som inte syftar till produktion, vilka det är fritt att försälja för den som så önskar

Existens?

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 05 apr-12 kl 22:09 »
Nu förstår du inte vad jag menar.
Om jag har höns för att det är trevligt att titta på när dom går lösa i trädgården; bedriver rasavel och utställning; har höns för skadedjursbekämpning så är inte mitt syfte med hönsen produktion.
Såväl ägg som kycklingar är i dessa fall en konsekvens av en djurhållning som inte syftar till produktion, vilka det är fritt att försälja för den som så önskar

Jo, jag förstod att det var nåt sånt du tänkte på.. Men jag tänkte att det inte är så jättevanligt.. :).. men det kanske förekommer mer än jag tror..

Dela detta:

* Inloggade just nu

330 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser