Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Måste jag flytta kycklingarna?  (läst 1288 gånger)

Lanemyr

• Småland
Måste jag flytta kycklingarna?
« skrivet: 03 apr-12 kl 19:58 »
Var nyss ute och tittade till min första ruvhöna någonsin och HURRA! en av kycklingarna har kläckts! Nu till frågan, de ligger i en gammal skrivbordslåda, ska jag flytta hönan med de resterande äggen så att kycklingen ska kunna gå o äta o dricka eller hur funkar det med höns? Sen så undrar jag om jag kan lägga dit egenkläckta kyckligar med, har 10 st inne som har kommit ifrån lördags kväll tills idag. Rer hon ut att hålla så många varma?

Kycklingen!

Tillhållet
« Senast ändrad: 03 apr-12 kl 20:02 av Lanemyr »

shelale

• Västergötland
SV: Måste jag flytta kycklingarna?
« Svar #1 skrivet: 03 apr-12 kl 20:58 »
Var nyss ute och tittade till min första ruvhöna någonsin och HURRA! en av kycklingarna har kläckts! Nu till frågan, de ligger i en gammal skrivbordslåda, ska jag flytta hönan med de resterande äggen så att kycklingen ska kunna gå o äta o dricka eller hur funkar det med höns? Sen så undrar jag om jag kan lägga dit egenkläckta kyckligar med, har 10 st inne som har kommit ifrån lördags kväll tills idag. Rer hon ut att hålla så många varma?

Kycklingen!

Tillhållet

Förra året stoppade jag under 18 kycklingar under en o samma höna. Hon hade en sen tidigare. så totalt hade hon 19 höns som hon klarade av att värma! Det var så roligt att se henne gå omkring med så många små att ta hand om... Tyvärr när de var ca 7 veckor kom då höken och åt upp alla utom två  :-\

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 03 apr-12 kl 21:01 »
Kycklingen behöver inte gå ut och äta på minst ett dygn. Och sedan kan du sätta dit SMÅ skålar, det är ju gott om plats i lådan.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #3 skrivet: 03 apr-12 kl 21:04 »
Gulesäcken räcker väl tre dygn?!
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #4 skrivet: 03 apr-12 kl 21:08 »
Ja, men man kanske inte vet exakt när det kläcktes. Dessutom är säkert mamman hungrig efter ett dygn.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Lanemyr

• Småland
« Svar #5 skrivet: 03 apr-12 kl 21:49 »
Okej. Då ställer jag dit lite skålar imorgon och lägger dit resten av kycklingarna när hon är färdigruvad.

Dela detta:

* Inloggade just nu

298 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser