Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FÖRBANNADE HUNDJÄVEL! ( Han är förlåten nu men dum var han)  (läst 9501 gånger)

kbh

• Gäst
SV: FÖRBANNADE HUNDJÄVEL!
« Svar #20 skrivet: 05 apr-12 kl 16:35 »
De kanske vissa inte ska men låt du någon högre makt än du bedöma vilka det ska vara.
Jan man önskar  att makten kunde sätta foten i visa hundägare alen då dom är dummare hönsen . Sälj hunden och köp höns där empatin finns .

Attes matte

• Jämtland
« Svar #21 skrivet: 05 apr-12 kl 16:47 »
Jag förstår verkligen att du är upprörd... Men att rikta din ilska mot hunden tror jag inte riktigt är helt rättvist. Nu finns det ju inga bevis egentligen (tror jag), men sannolikheten att en hund skulle kunna besitta sådan beräknande intelligens så att den kan klura ut vad som gör matte mest ledsen är så mikroskopiskt liten så den finns knappt. En hund gör inte saker på ren jävelskap, hur mycket man än tror det när den lyckas bita sönder favorit-skorna eller favvo-bh:n eller pinka på finaste mattan.
En hund funkar liksom inte så. Inte din heller.
Däremot så har alla hundar en inneboende jaktinstinkt. Större hos vissa och nästan bortavlad på andra, men den finns alltid där. Att en hund som är hemma ensam (och som tidigare visat tendenser att inte trivas med att bli lämnad ensam) tycker att små pipande, springande dunbollar är hur spännande som helst är för mig fullkomligt självklart.

Hur tråkigt det än må låta så har du lärt dig en läxa idag... Din hund är kapabel att döda.  :'(

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 05 apr-12 kl 16:58 »
Högt tonläge här.

Lanemyr

• Småland
« Svar #23 skrivet: 05 apr-12 kl 16:58 »
Må så vara att människan är dummare än hönsen, men det gäller människor i allmänhet i min åsikt, så mycket smidigare det hade varit om vi också hade våra instinkter istället för fritt tyckande och tänkande. Då hade detta bekymmer inte existerat. Och det var min sambo som lämnade hunden hemma med kycklingarna, hon tänkte nog helt enkelt inte på att detta kunde bli ett bekymmer, jag själv hade aldrig gjort det. Men bara för att jag är arg på hunden betyder inte detta att jag är elak mot den, visst han lär väl känna av min ilska och besvikelse. En hund är ju en hund som alla säger även om jag faktiskt inte trott detta om min egen hund. Jag står fast vid min rubriksättning för det var precis vad jag kände då jag skrev den, och känner väl lite än fastän jag har lugnat ner mig väsentligt. Tänk vilken diskussion man kan skapa bara för att man är upprörd och behövde skriva av sig lite.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #24 skrivet: 05 apr-12 kl 17:06 »
Tänk vilken diskussion man kan skapa bara för att man är upprörd och behövde skriva av sig lite.

He he... Du är på Alternativ! ;)
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #25 skrivet: 05 apr-12 kl 17:08 »
Må så vara att människan är dummare än hönsen, men det gäller människor i allmänhet i min åsikt, så mycket smidigare det hade varit om vi också hade våra instinkter istället för fritt tyckande och tänkande. Då hade detta bekymmer inte existerat. Och det var min sambo som lämnade hunden hemma med kycklingarna, hon tänkte nog helt enkelt inte på att detta kunde bli ett bekymmer, jag själv hade aldrig gjort det. Men bara för att jag är arg på hunden betyder inte detta att jag är elak mot den, visst han lär väl känna av min ilska och besvikelse. En hund är ju en hund som alla säger även om jag faktiskt inte trott detta om min egen hund. Jag står fast vid min rubriksättning för det var precis vad jag kände då jag skrev den, och känner väl lite än fastän jag har lugnat ner mig väsentligt. Tänk vilken diskussion man kan skapa bara för att man är upprörd och behövde skriva av sig lite.

Visst behöver man skriva av sig för att kyla ner sig lite. Sen kan man ju få svar också som får en att se det hela annorlunda  :)
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

tinna.m

• Skåne
Min syster lämnades ensam att passa mig när vi var små. Fan va le hon var. Ingen titta på.
Bra böcker där jag lärt mycket, är Jan Fennel's hundböcker. Finns några stycken.
Meditation & avslappningsövningar?  ;)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Tännlappen

• -
« Svar #27 skrivet: 05 apr-12 kl 17:29 »
Högt tonläge här.
...Hmmm...kanske onormalt tonläge...

Mårten gås

• Uppland
Jaha, det är inte sådana här flyghundar, hells angels eller vad dom kallas :-X
Red´s Dead.
Jobba för enkel biljett till bastarda halvsyskon till Australien.
Deras fader och deras moder.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #29 skrivet: 05 apr-12 kl 17:35 »
Jaha, ska vi tolka detta som att TS hellre skäller i en tråd än slår sin hund?  Då har ju Alternativ gjort nytta!  :D

Och jag gissar att både TS och många andra nu har lärt sig att inte "lita på" hundar och katter vad gäller smådjur i ensamhet.  Även om jag har sett många tecken på fin vänskap mellan små och stora djur - i min flock.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Mårten gås

• Uppland
Det är aldrig en hunds fel om den begår brott, det är enbart ägarens fel. (:)
Gäller ALLA hundar. (Även hells angels och liknande)
Polishundar, rödskägg mm. mm.
« Senast ändrad: 05 apr-12 kl 17:44 av Mårten gås »
Red´s Dead.
Jobba för enkel biljett till bastarda halvsyskon till Australien.
Deras fader och deras moder.

Tännlappen

• -
Hundar jagar höns om dom inte blir avlärda när dom är små...mycket läskande för en hund när hönsen kacklande springer iväg :D ...passade en liten Terrier,rullkoppel på....hann inte blinka förrän hunden klippte en höna i sidan.... :-X ....hönan klarade sig :D...noterade en otrolig jaktinstinkt hos den lilla hunden...vanlig syn vid rastande av varelsen är att den står på tre ben och bara väntar på hönsen...gör knappt sina behov.... :-X

burhönan

Dum var han,hunden/sonen alltså men nån var klart dummast!
Som hundägare/förälder är man banne mig skyldig att ta ansvar, både innan det händer, men som allra mest när det har hänt!Lägg av att skylla på hunden....

elisah

• Ångermanland
Sluta att förmänskliga djuren, ett djur är ett djur, varken bättre eller sämre. Tar man på sig att ha tamdjur så ska sånt här inte behöva hända.   

Det mesta har redan sagts och tur är väl det för då slipper jag. Du ska nog ta dig en allvarlig funderare över lämpligheten i kombinationen höns, hund och en sambo som inte tänker längre än så här.

tinna.m

• Skåne
Sluta att förmänskliga djuren, ett djur är ett djur, varken bättre eller sämre. Tar man på sig att ha tamdjur så ska sånt här inte behöva hända.   

Det mesta har redan sagts och tur är väl det för då slipper jag. Du ska nog ta dig en allvarlig funderare över lämpligheten i kombinationen höns, hund och en sambo som inte tänker längre än så här.
Där hör du! Över till skilsmässotråden!!!   8)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Pernille2233

• Det blir så bra som man själv gör det!
    • Småland
Varför göra om hunden till människa?
Folk i allmänhet har en förmåga att prata oavbrutet med sina hundar och det enda som blir är att hunden blir förvirrad för den vet inte vad ägaren egentligen vill!

Har själv två omplaceringshundar som jag aldrig skulle ta med mig ut till dom andra djuren just på grund av att de jagar och jagar för att döda! Skit samma om det är våra djur eller grannens- det är ingen skillnad.

Har fått höra av tidigare ägare till tiken jag har att vi äär tråkiga eftersom vi inte pratar mycket med hundarna men jag vet att dom genom att läsa mitt kroppsspråk vet vad jag vill.

Så att skälla på en hund???? Varför inte skälla på den som förtjänar det här? Dvs den som gav hunden möjlighet att komma åt kycklingarna?
Hedemorahöns- brittish spotted pony, genbank för gotlandskanin, katter,hundar,åsenfår, dammråttor, gerbler, tamråttor, undulater och två gojor,

Charlotte

• -
 Ja, vi får Verkligen hoppas att inte hunden har läst här och blivit ledsen när ägaren avreagerat sig för oss forummedlemmar ;D
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Broberg

• Gäst
Är det inte bra nu? Tror ts har fattat. Antingen accepterar han att hunden inte fungerar med kycklingar, eller skjuter han hundskrället och skaffar en som gör.

Broberg

• Gäst
Ja, vi får Verkligen hoppas att inte hunden har läst här och blivit ledsen när ägaren avreagerat sig för oss forummedlemmar ;D

hehehe...

elisah

• Ångermanland
Där hör du! Över till skilsmässotråden!!!   8)

Snälla, sluta skämta om det här. Jag har humor i överflöd men en sån här händelse  är = grov oaktsamhet och djurplågeri som jag ser det. Och då tänker jag inte främst på hunden.

Dela detta:

* Inloggade just nu

282 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser