Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev. Är ägare till 3 underbara Oxford Down får. Har länge gått och funderat på om de blivit dräktiga och efter att jag klippt dom för 2 veckor sedan är det inga som helst tvivel. Det kommer att födas lamm här på gården

Den minsta av våra tackor kommer också att lamma först. Hon har sedan några dagar helt släppt bäckenbanden och juvret är riktigt stort nu.
Trodde egentligen hon skulle lamma förra veckan men icke. Hade en bekant här en sväng i går som är veterinär och hon trodde att de skulle komma lamm när som helt och nu är vi nog snart där.
Såg att hon drog sig lite ifrån de andra fåren nu på morgonen och jag har varit ner till stallet och strött upp med halm och gjort mysigt till henne. Tog in "alla" fåren och har nu satt henne i en separat lammningsbox precis bredvid sina kompisar.
Så spännande detta är

Var precis nere och tittade till henne igen och nu är hon inte alls sådär skrikig som hon alltid är när jag kommer utan ser lugn och nöjd ut men låg kvar i boxen när jag gick in till henne. Så jag tror att hon har lite känningar.
Så om 2 timmar skall jag gå ner till stallet igen. Vill inte springa skyttetrafik för att störa henne så om jag har tur kanske det kommit en fosterblåsa då. Vi får se. Men jag känner mig ändå ganska övertygad över att det kommer att ske inom det närmsta dygnet.
Nu hoppas jag bara lammningen går bra och blir okompliserad. Men det kan man aldrig veta. Återkommer och vi fått tillökning här på gården!