Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Släppa ut hönsen första dagen?!  (läst 1418 gånger)

freitag

• Södermanland
Släppa ut hönsen första dagen?!
« skrivet: 15 apr-12 kl 13:19 »
Igår kom våra höns! Jag har läst att man ska ha dem inne några dagar, men idag är det rejält varmt och de kommer direkt från Norrland. Kan jag släppa ut dem en stund? Det är en inhägnad, så de borde inte komma någonstans. Vi vädrar i hönshuset men det blir ändå varmt. Hur ska jag göra?

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: Släppa ut hönsen första dagen?!
« Svar #1 skrivet: 15 apr-12 kl 13:24 »
Klart de ska ut! Men bara i hönsgården.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #2 skrivet: 15 apr-12 kl 13:29 »
Ut i hönsgården kan du ju släppa dem utan vidare, men du kanske får visa dem hur och var man går in sen, våra första fattade inte det där med hönsluckan förrän vi visade dem.

Löst i trädgården (om du hade tänkt det) kan du vänta några veckor så de hinner känna sig hemma, veta vartåt de ska gå och vet vem du är och så där.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

freitag

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 15 apr-12 kl 15:05 »
Dom är ute nu och verkar högst nöjda! Pickar i gräset, äter mask och går då och då in i huset och till redena :) Skönt för dom att komma ut och lufta sig!

Tack för snabbt svar!

freitag

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 15 apr-12 kl 15:18 »
Och ett första ägg! Lycka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

333 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser