Ingen som kan hjälpa oss??
Visst kan jag hjälpa er men jag har inte varit inne på alternativ och kollat sedan igår lunch

Du kan ha kycklingar och kalkoner ihop, men kalkoner behöver lite varmare under lampan än kycklingar så 37grader är att rekommendera. Kalkoner växer också fort (speciellt om det är BUT du får hem) så 15 st växer ur en pallkrages yta innan dom klarar sig helt utan värmelampa. Själv har jag flyttat mina till en mindre hästbox när dom är ca 3 veckor. Köp kalkonstart till kalkonerna de första 2-3 veckorna. Orpingtonen kan äta det också. Kalkonerna behöver den kraftigare maten för att växa rätt i benen den första tiden. Vill man ite att dom ska växa så fort kan man sedan ge dem allfoder. När de blir större ock kommer ut kan man med fördel blanda allfoder ock spannmål för en långsammare tillväxt (om dom har stora ytor att beta och leta insekter på)
Tänk på att kalkoner är rätt känsliga för kyla innan dom är fullfjädrade vid ca 8 veckor och man bör vara försiktig med att låta dem gå ute i regn innan dom är 3 månader. Dom blir lätt förkylda.
Kalkoner och kycklinar kan också bli bråkiga med varandra när om är ett par veckor håll koll ibland funkar det att ha dem ihop upp i vuxen ålder ibland inte...