Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönan kryper under tuppen!  (läst 2217 gånger)

Ditadull

• Värmland
Hönan kryper under tuppen!
« skrivet: 18 apr-12 kl 09:39 »
Har ett Hedemorapar som verkar vara välldigt förälskade ;D Dom är välldigt gulliga mot varandra och nu en dag såg jag något som jag alldrig sett förut. Hönan bökade sej under tuppen och låg där en stund. Hon kikade fram under hans vinge och såg ut som en välldigt stor kyckling  ;D Nån som vet varför hon gör så?

Flying Goose

• Västmanland
SV: Hönan kryper under tuppen!
« Svar #1 skrivet: 18 apr-12 kl 11:39 »
hon talar kanske om för honom att han borde para sig med henne?:)
Flying Goose

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #2 skrivet: 18 apr-12 kl 12:11 »
Jag har aldrig hört talas om någon höna som gjort så. Kanske världshistoriens minst subtila raggningsförsök?  ;D
« Senast ändrad: 18 apr-12 kl 12:14 av Henrik Petersson »
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Pullarius

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 18 apr-12 kl 13:23 »
Kameran, var är kameran!
Vilka härliga bilder det kunde ha blivit.
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #4 skrivet: 18 apr-12 kl 13:47 »
Verkar i högsta grad mänskligt. Finns flickor som gör ungefär likadant om man håller dom för länge på sträckbänken! >:D
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Ditadull

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 18 apr-12 kl 21:49 »
Tog faktist en bild  med mobilen :) Blev inte jättebra men ska försöka lägga ut den så ni får se. Söta är dom iaf kärleksparet  ;D

bergbråten

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 11 okt-12 kl 14:47 »
Har hänt här med :) fast med två hönor och en tupp! även fast inte tuppen var ledaren, men de är väl helt enkel bara så dom värmer varandra, dom är ju faktiskt en stor familj , och familjer tar ju hand om varandra :)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #7 skrivet: 11 okt-12 kl 20:19 »
Jag har aldrig hört talas om någon höna som gjort så. Kanske världshistoriens minst subtila raggningsförsök?  ;D

Liknande gör Rappa hela tiden med Spock. Sitter nära nära varandra på pinnen och ibland har han vingen över henne. De är stor kochin.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

FM

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 11 okt-12 kl 23:15 »
Jag har förut postat denna bild i media ;) Här sitter dv silkestuppen Ompa-Lompa under vingen på Croad-Langshan hönan Lilla-Sofia (inte så liten väger ung 3.5 kilo). Tuppar gillar o gosa in sig under vingen på denna dam :D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dreamyn

• Uppland
« Svar #9 skrivet: 13 okt-12 kl 09:01 »
Har ett Hedemorapar som verkar vara välldigt förälskade ;D Dom är välldigt gulliga mot varandra och nu en dag såg jag något som jag alldrig sett förut. Hönan bökade sej under tuppen och låg där en stund. Hon kikade fram under hans vinge och såg ut som en välldigt stor kyckling  ;D Nån som vet varför hon gör så?

Samma fenomen här hemma, också hedemora. Fast här kommer tuppen och lägger sig i redet med hönan och hennes kyckling (9 v) och breder vingen över dem. Ser så förbaskat sött ut  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

154 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser