Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Strömavbrott!!!!!!  (läst 1146 gånger)

Kanin-Eva

• Dalarna
Strömavbrott!!!!!!
« skrivet: 20 apr-12 kl 18:54 »
Idag hade vi ett ca 2 timmar långt strömavbrott. Temperaturen i kläckaren, som innehåller 28 ankägg under dag 7, gick ner till 23 grader. När strömmen kom tillbaka var tempen i kläckaren snabbt uppe igen.

Snälla, säg att mina ägg klarar detta!!! Det är första gången jag kläcker ankägg och första gången jag kläcker i maskin. Jag hade lyst ett av äggen precis innan strömavbrottet och det hade en fin spindel. Tänk om alla små ällingar dör nu.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Strömavbrott!!!!!!
« Svar #1 skrivet: 20 apr-12 kl 19:18 »
De ska nog ha klarat det bra bara man inte öppnar maskinen.
Vet en annan som har en megakläckare som kläckte ankor, gäss och höns i den och det fungerade hur bra som helt även om det var 6 timmars strömavbrått
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Kanin-Eva

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 20 apr-12 kl 20:04 »
Då känner jag mig lugn! Man ska ju börja att "kyla" äggen en kort stund varje dag från dag 9, om jag fattat rätt, så det borde vara grönt för mina små kvackisar.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 26 apr-12 kl 09:33 »
Hej! Du kan va lugn ja hade ett strömavbrott på 2 timmar igår med och lyste dom sedan på kvällen å dom levde :) Dom ska kläckas i slutet på nästa vecka :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

230 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser